کد خبر: ۷۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
مشهد ـ مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، شیوع آنفلوآنزا در جامعه کاهش یافته است.

به گزارش آرانیوز:سعید فردین‌فر با بیان این‌که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، شیوع آنفلوآنزا نیز در بین افراد جامعه کاهش یافته است، اظهار کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از حضور در اجتماعات نقش مهمی در پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری آنفلوآنزا گزارش نشد و امسال نیز تاکنون موارد اندکی از این بیماری گزارش شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال ۴۵ هزار دز واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های هدف تحت پوشش این دانشگاه به‌صورت رایگان اختصاص یافته است.

وی افزود: گروه‌های هدف شامل کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، سالمندان، بیماران خاص، معلولان و زندانیان هستند که در اولویت دریافت واکسن قرار دارند که علاوه بر آن، برای سایر متقاضیان و عموم مردم نیز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها وجود دارد.

فردین‌فر اضافه کرد: بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A ، B و C است و مجموعه‌ای از ویروس‌ها عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار