کد خبر: ۷۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
ایلام-فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در این ۴۳ سال نقشه آمریکا برای ملت ایران همیشه خطرناک بوده است، گفت: با تلاشهای صورت گرفته آثار عقب نشینی دشمنان قابل مشاهده است.

به گزارش آرانیوز:سردار حسین سلامی صبح پنجشنبه در مراسم کنگره سه هزار شهید ایلام اظهار کرد: زیباترین آرزوی ما ذبح شدن در مسیر آرزوهای آسمانی ملت ایران است و قربانی شدن در راه عزت این ملت و در راه آرمان‌های این ملت و فدا شدن در راه تحقق اهداف بزرگ و سعادت آفرین رهبر و امام و پیشوازی عظیم الشان انقلاب مان است‌.

وی تصریح کرد: من و همسنگران و همه پاسداران بزرگترین افتخارشان این است که خادمان و خاک کف پای مردم ایران اسلامی باشیم و هستیم.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ایلام سرزمین شهیدان است، افزود: مردم ایلام همانند ارتفاعات بلند آن، رفیع و قابل ستایش هستند، مردم مرزداری که روزگاری در قلب نبرد حضور داشتند و امروز سرافراز هستند.

سردار سلامی عنوان کرد: در محفل الهی، ملکوت آسمانی شهیدان سرزمین درخشان ایلام هستیم، در چنین محفلی حتماً باید درود و سلام و تحیت الهی را به روح درخشان امام راحل که منطق عزت و حکمت استقلال و حریت و آزادی و طریق اقتدار و اعتبار و آزاد شدن از بردگی را به ما آموزاند بفرستیم.

فرمانده سپاه بیان کرد: مردم ایلام امروز سربلند هستند، این مردم ایستادند تا سرزمینشان اشتغال نشود. مردم استان سرزمین خود را ترک نکردند و در این آزمایش الهی سربلند و پیروز بیرون آمدند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه هنر مردم و سه هزار شهید این بود که در دفاع مقدس راه را در همه نقاط بر دشمن بستند و اجازه تجاوز ندادند، اضافه کرد: مردم این استان افتخارهای بزرگی در طول دفاع مقدس از خود برجای گذاشتند.

از خطرات عبور کردیم

وی عنوان کرد: نقشه سیاسی استکبار با محوریت آمریکا برای ملت ایران نقشه‌ای خطرناک و وسیع و توأم با توطئه‌های عمیق برای شکست دادن ملت ایران بوده است و لحظه‌ای در این مدت نبوده که آمریکا و متحدان او لحظه‌ای برای فرسوده کردن مردم از اهدافشان و از رسیدن دارو به مردم دست از تلاش برندارند.

وی ادامه داد: نسخه شیاطین و قدرت‌های استکباری در طول تاریخ حیات بشر برای جوامع و ملت‌ها اسیر کردن، ذلیل کردن و فقیر کردن آنها و از بین بردن حیات مردمی و هویت فرهنگی و آسایش دنیای ملت‌ها و جوامع بوده و این سنت استکبار ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: اگر مردم ایران و مردم ایلام درجنگ درخشیدند نه فقط در آن دوره و مقطع افتخار آفریدند که به تاریخ و جغرافیای ایران و تمدن اسلام و ایران به امت اسلام حیات عزتمند بخشیدند.

وی ادامه داد: هنر و شاهکار و اعجاز ولایت در این ۴۳ سال این بوده است که این ملت را از میان این توطئه‌های سخت و سنگین و همه جانبه نجات دادند و آزاد کردند و به این ملت اعتبار بخشیدند.

سردار سلامی بیان کرد: قدرتی که در مقابل ما ایستاد و هنوز ایستاده است در حال عقب رفتن است و ما آثار عقب نشینی او را به وضوح می‌بینیم، این قدرت که ملت ایران بر او غلبه کرد و او را ناکام گذاشت آرزوهایش را تا گورستان بدرقه کرد، این قدرت شیطانی ترین و قدرتمندترین امپراتوری تاریخ بشر بوده است و با هر قدرتی درافتاده است او را شکست داده ولی در مقابل ملت ایران عقب نشینی کرده است.

فرمانده سپاه اضافه کرد: ایلامی‌ها و کردستانی و کرمانشاهی‌ها مردمانی نبودند که از دشمن بترسند و از غرش توپ‌ها نپرسیدند، محکم ایستادند اما جنگ با هنرنمایی شهیدان به پایان رسید و ایران استقلال و بزرگی خود را حفظ و حتی ارتقا داد.

وی گفت: ایران اسلامی و انقلابی امروز قدرتمند است و هر دشمنی می‌داند اینجا سرزمین اشغال شدنی نیست و حالا به میدان مبارزه اقتصادی و تحریم روی آورده‌اند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ایستادگی مردم در جنگ اقتصادی در مقابل این مشکلات و مخاطرات کمتر از دفاع مقدس نیست و همه مردم در این میدان مبارزه وارد شدند، افزود: هنر رهبری بر این بود که دشمن را فرسوده و خسته و ضعیف و ناتوان کردند و راه‌های دشمن را مسدود کردند و هر گزینه روی میز به بایگانی تبدیل شد.

به دشمنان‌مان می‌گوئیم کنار بروید

وی عنوان کرد: ملت ایران در موقعیت برجسته ای از تاریخ قرار گرفته‌اند و در حال پیشرفت هستیم. ما هنوز دارای مشکل هستیم اما از خطرات عبور کردیم.

سردار سلامی خطاب به آمریکایی‌ها افزود: شما می‌خواهید مردم ما از گرسنگی بمیرند آن‌وقت در روز عید نوروز به مردم ما تبریک می‌گوئید. شما کشوری هستید که پلیس خانه‌های فقرا را حراج و مصادره می‌کند و ما نظامی هستیم که برای فقرایمان رایگان خانه می‌سازیم.

فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: به دشمنان‌مان می‌گوئیم کنار بروید، شما بارها خشم ملت ایران را دیده‌اید و ما به راه‌مان مطمئن هستیم. ما میدان را ترک نمی‌کنیم، هم بر دشمن غلبه می‌کنیم، هم بر مشکلات؛ در هر دوی این جبهه می‌مانیم. چون می‌توانیم، ما کشور بزرگی هستیم، کشوری سرشار از منابع، هوش، دین، شعور و مکتب.

وی بیان کرد: از کدام دشمن بترسیم؟ او که خود از سایه می‌ترسد؟ فرار دشمن از افغانستان نشان داد که او از سایه می‌ترسد. ما سایه نیستیم؛ ما حقیقتیم! راه شهیدان را ادامه می‌دهیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار