کد خبر: ۷۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
دامغان- رئیس اداره بهزیستی دامغان، درباره خدمات قابل ارائه به معلولان شهرستان، گفت: یک هزار و ۶۴۱ خانوار تحت پوشش بهزیستی، ماهانه مستمری و کمک هزینه دریافت می‌کنند.

به گزارش آرانیوز:محمود زحمتکش ظهر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات بهزیستی شهرستان دامغان با بیان اینکه یک هزار و ۶۴۱ خانوار تحت پوشش اداره بهزیستی دامغان، ماهانه مستمری و کمک هزینه دریافت می‌کنند، ابراز داشت: دو هزار و ۳۰۰ پرونده مددجویی در بهزیستی دامغان شامل معلولیت بینایی، جسمی حرکتی، بیماران روانی، شنوایی، ذهنی، صوت و گفتار به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تأمین وسایل کمکی و اندام‌های مصنوعی و پروتز از سوی بهزیستی دامغان از جمله کمک‌هایی است که به معلولان صورت می‌گیرد، ابراز کرد: پرداخت هزینه ایاب و ذهاب معلولان و تأمین وسایل کمک توانبخشی مانند عصا و ویلچر و… از جمله دیگر اقدامات ویژه معلولان از سوی بهزیستی شهرستان است.

رئیس بهزیستی دامغان با بیان اینکه اجرای طرح سی بی آر و درمان معلولان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان معلول و پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون بخشی از خدماتی است که از سوی بهزیستی به معلولان ارائه می‌شود، گفت: پیشگیری از معلولیت از مهمترین اهداف توانبخشی و خدمات مشاوره‌ای بهزیستی در شهرستان دامغان محسوب می‌شود.

زحمتکش درباره سالمندان نیز با بیان اینکه دو مرکز «شبانه روزی قمر بنی‌هاشم» و «روزانه جهان دیدگان» در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی است، افزود: بهزیستی همچنین در راستای تطابق زندگی معلولین با جامعه و ارائه تسهیلات و خدمات شهری مناسب در شهرستان دامغان تلاش می‌کند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار