کد خبر: ۷۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
قم- رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری قم ضمن بیان اهمیت صیانت از پلها و ابنیه فنی جاده ایی گفت: برای نخستین بار طرح رصد و ثبت برخط اطلاعات جامع پل‌های جاده ایی در قم اجرا شد.

به گزارش آرانیوز:جعفر اویسی  بیان کرد: این طرح با هدف بهره‌مندی از آخرین داده‌های علمی؛ کاربردی برای صیانت از پل‌ها و ابنیه فنی جاده‌ای و هم چنین طرح رصد و ثبت بر خط اطلاعات جامع پل‌های جاده ایی هم زمان با سراسر کشور در قم اجرایی شد.

به گفته وی؛ از آبان ماه امسال طرح احصا و ثبت برخط اطلاعات جامع بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع پل جاده ایی در سامانه تحت وب «بی ام اس» اجرا شد.

اویسی افزود: طرح مذکور که برای نخستین بار در کشور امکان بررسی، ثبت و دسترسی برخط به اطلاعات جامع پل‌های جاده‌ای را فراهم می‌آورد تحت سامانه وب مدیریت پل‌ها ( B.M.S) از آبان ماه امسال اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: ۳۶۸ هزار دستگاه پل جاده‌ای در کشور وجود دارد که به عنوان سرمایه‌های ملی به شمار می‌روند برای صیانت و ارتقای زیرساختی آنها نیاز به بهره‌مندی از داده‌های علمی و به روز است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه اداره کل راهداری استان قم همچنین از وجود تعداد ۱۹۸۶ دستگاه پل با دهانه زیر شش متر، تعداد ۱۰۲ دستگاه پل با دهانه ۶ تا ۱۰ متر و ۱۱۲ پل با دهانه بالای ۱۰ متر در استان قم خبر داد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار