کد خبر: ۷۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
قزوین-رییس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی با بیان اینکه ۴۰۲ هزار صندوق اشتغال‌زایی در کشور فعال هستند، گفت: صندوق‌های قرض الحسنه محلی و روستایی نمونه‌ای از بانکداری اسلامی هستند.

به گزارش آرانیوز:سردار محمد زهرایی در مراسم افتتاحیه صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌های شهری و روستایی بسیج سازندگی که در روستای اقابابا برگزار شد گفت: امروز در جایگاهی ایستاده‌ایم که فرزندان روح‌الله در حوزه‌های نظامی انگلیسی‌ها را در عرشه‌های کشتی به زانو درآورده و دزدان امریکایی را در نفت کش‌ها به ذلت در آورده‌اند.

فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی ادامه داد: فرزندان سید علی خامنه‌ای امروزه عرصه‌های مبارزه با فقر و محرومیت راه را با همان پشتکار و بصیرتی پیش می‌برند که در دوران دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم و امروز ۴۲ هزار گروه جهادی و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از نسل گام دومی پا به عرصه گذاشته آمد.

سردار زهرایی مطرح کرد: مؤلفه‌های دفاع مقدس نوین متفاوت است در حالی که ماهیت جبهه استکبار تغییری نکرده و به این نتیجه رسیده‌اند که فشار حد اکثری اقتصادی بیاورد و در تهاجم فرهنگی به جنگ باورهای ایران اسلامی بیاید.

این مسؤول تبیین کرد: شما دیدید و می‌بینید جوانان نسل گام دوم انقلاب مثل پدران خود و مثل اساتید و فرماندهان خود از اوایل انقلاب، پوزه دشمن را به خاک مذلت میکشند.

سردار زهرایی با بیان این نکته که وجه تمایز انقلاب اسلامی و ایران اسلامی مردم نهاد بودن آن است عنوان کرد: پارادایم انقلاب بر ولی نعمتان آن بنا شده و مدیری در این کشور مسئولیت دار است که در مکتب انقلاب خود را خدمتگذار مردم بداند.

وی گفت: مردم در نظر امام خمینی (ره) راه حل هستند و مقبولیت نظام از مردم برآمده، کارآمدی نظام از مردم می‌آید و همه چیز در گرو اراده و باور مردم است همان طور که خود انقلاب از مردم جوشیده و به عنوان نمونه در دوران دفاع مقدس مردم ورق جنگ را به نفع ایران اسلامی برگرداندند.

سردار زهرایی یادآور شد: اگر قائمه انقلاب ولایت باشد مردم قاعده آن هستند و دشمن هم این موضوع را به خوبی تشخیص داده و هم اکنون هر دو را نشانه رفته است تا در طولانی مدت کارآمدی نظام را مورد هدف قرار دهد.

رئیس بسیج سازندگی و محرومیت زدایی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی مردم سرداران جنگ هستند و در خط مقدم هستند، مؤلفه جنگ اقتصادی متفاوت است و ما مسؤولین پشتیبانی کننده جنگ اقتصادی و نوک پیکان تولید کننده و کار آفرین و راه انداز قرض‌الحسنه و تعاونی‌ها هستند.

وی ادامه داد: کار ما در این جنگ مانع نشدن و اصلاح آئین نامه‌های دست و روان سازی و تسهیل گری است و بسیج حلقه اتصال مردم است و وظیفه خود را خدمت رسانی می‌داند.

زهرایی گفت: بسیج فریاد مردم و همیشه در کنار مردم بوده، بسیج بدون مردم معنایی ندارد و باید گفت بسیج تبدیل کننده آسیب‌ها به فرصت‌ها است در حالی که امروز اقتصاد بزرگ‌ترین دغدغه پیش روی نظام است.

این مسئول بیان کرد: همچنان که در دفاع مقدس ۸ سال ایستادیم در جنگ اقتصادی به پا خیزیم و برای حمایت از تولید کنندگان که در زیر چرخ بروکراسی خسته شده‌اند کمک کنیم و به اندازه توان و اختیار پیش برویم.

فعالیت ۴۰۲ صندوق اشتغال‌زایی در کشور

سردار زهرایی توضیح داد: امروز بسیج ۴۰۲ صندوق اشتغال زایی و ۱۵۰ تعاونی کاملاً مردمی بدون تصدی بسیج را رونمایی می‌کند و قزوین نماینده سرافرازی است که در این طرح‌ها موفق عمل کرده و درخشیده است و می‌تواند به عنوان گل سرسبد و نمونه به سایر استان‌ها ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در خاتمه گفت: لازم است امروز از صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی و روستایی حمایت شود چرا که این صندوق‌ها می‌توانند نمونه‌ای برای ارائه بانکداری اسلامی به کشور و جهان باشد

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار