کد خبر: ۷۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
قزوین-رییس پلیس راه استان قزوین گفت: با توجه به تردد بالای جاده‌ای در استان قزوین طی ۶ سال گذشته همواره آمار حوادث و تلفات در استان رو به کاهش بوده است.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ فرهاد ذاکری منش در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی که صبح دوشنبه در محل عوارضی قزوین-زنجان برگزار شد اظهار کرد: راه‌های استان قزوین با وجود گردنه‌های برف گیر جزو مناطق خاص کشور است و با این حال موفق شده‌ایم در ۶ سال گذشته هر ساله آمار حوادث و کشته‌ها را پایین بیاوریم و به این موضوع افتخار می‌کنیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: یک مدیریت صحیح می‌تواند در ادامه چرخه کاهش حوادث اثرگذار باشد و این اراده در استان ما وجود دارد تا بتوانیم خدمات کاملی به رانندگان، مردم و احتمالاً در راه ماندگان داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت جوی در فصل زمستان ابراز کرد: پلیس پیش بینی‌هایی در خصوص فصل زمستان دارد و مهمترین دستور کار ما خدمت به مردم است.

ذاکری منش اذعان کرد: گردنه کوهین و گردنه آوج جز مناطق حساس استان هستند که مأمورین به صورت شبانه روزی در این مناطق برای خدمت رسانی و برقراری قانون به منظور ایمنی در تردد حاضر هستند و با توجه به اقلیم خاص استان و این موضوع که راه‌های مواصلاتی استان پر تردد است توجه بیشتری از جانب مسئولان را نیاز دارد.

رئیس پلیس راه استان قزوین تاکید کرد: در مسیر خدمت رسانی لازم است عزیزان راهداری در رفع نواقص جاده‌ای، اورهال کردن ماشین‌های سنگین و دپو ماسه و نمک کوشا باشند و نیز فرمانداران و دهیاران و بخشداران داوطلبان مردم نهاد را شناسایی کنند تا از ادوات و امکانات آنها در محورهای فرعی بهره ببریم.

وی ادامه داد: لازم است حاملین مواد خطرناک مدیریت شوند و پشتیبانی لازم برای خدمت رسانی به در راه ماندگان توست مدیریت بحران استان پیش بینی شود و با هم به راهکاری اثربخش برسیم.

این مسئول تبیین کرد: به کمک و رصد دقیق هواشناسی نیاز داریم و لازم است نیروهای امدادی گشت‌های سیار داشته باشند که در صورت وقوع حادثه در سریع‌ترین زمان بتوانند کمک رسانی داشته باشند، روشنایی جاده‌ها در روزهای زمستانی باید همواره تأمین شود، تانکرهای حمل سوخت سیار در استان آماده خدمت رسانی باشند و امداد خودرو نیز در جاده‌های حادثه خیز مستقر شوند.

رئیس پلیس راه استان قزوین یادآور شد: به مردم عزیز توصیه می‌کنیم پیش از سفر از وضعیت سلامت فنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و اگر زمانی پلیس برای خدمت به مردم ممنوعیت تردد اعلام می‌کند با این دستور نهایت همکاری را داشته باشند و در نهایت دست رسانه‌ها که تلاش می‌کنند این اقدامات و خدمات را پوشش داده و به سمع و نظر مردم برسانند می‌فشاریم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار