کد خبر: ۷۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
سمنان- استاندار سمنان گفت: طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا و بر اساس معیارها، چهار شهرستان استان شامل سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان در وضعیت نارنجی یا همان هشدار جدی کرونایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش آرانیوز:سید محمد رضا هاشمی صبح شنبه در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه از هشت شهرستان استان چهار شهرستان شامل سمنان، دامغان شاهرود و گرمسار در وضعیت نارنجی کرونایی یا هشدار جدی قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: میامی تنها شهر آبی استان است و مهدی‌شهر، آرادان و سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون کرونا و ضریب پوشش آن مورد قبول نیست، تاکید کرد: باید تلاش و دقت بیشتری در این حوزه صورت گیرد تا بتوانیم شرایط به بهبود نسبی ببخشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه مراجعه به درب منازل، محلات، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، جامعه کارگری و حاشیه شهرها با استفاده از تیم سیار واکسیناسیون در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: تیم‌های بازرسی و گشت‌های مشترک، فرآیند نظارت‌ها را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، تقویت نمایند تا شاهد افزایش مجدد تعداد ورودی‌های بیمارستان و سرایت ویروس نباشیم.

هاشمی بیان کرد: حفظ سلامت دانش آموزان در حین بازگشایی حضوری مدارس از اولویت‌های اصلی و اساسی ماست و در این خصوص تابع دستورات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم و لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با تهویه هوا در مدارس باید به صورت جدی مَد نظر قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه افزایش ضریب پوشش واکسیناسیون کرونا در روستاها با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تقویت شود، افزود: فرمانداران نسبت به حفظ وضعیت موجود دقت لازم و کافی را داشته باشند تا مجدداً در استان شاهد وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی نباشیم همچنین برای اینکه در استان وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی نداریم، در سایر رنگ بندی‌ها کسبه و اصناف می‌توانند فعالیت خود را منوط به رعایت پروتکل‌ها و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ادامه دهند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار