کد خبر: ۷۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
قم- استاندار قم با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون در جلوگیری از شیوع موج جدید بیماری کرونا؛ از آغاز طرح خانه به خانه واکسیناسیون در قم خبر داد.

به گزارش آرانیوز:سید محمد تقی شاهچراغی پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت خوشبختانه میزان ورود به بیمارستان‌ها، بستری و فوت در هفته گذشته در استان قم نزولی بوده است و در حال حاضر حدود ۱۸۵ بیمار بستری در بیمارستان‌های قم حضور دارند.

وی با اشاره به شیوع موج جدید بیماری کرونا در اروپا و آمریکا و دو کشور همسایه افزود: شیوع مجدد این بیماری در برخی از نقاط جهان باعث نگرانی شده است که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیداتی نیز اتخاذ گردید، اما آنچه مربوط به مردم می‌شود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

استاندار قم به موضوع واکسیناسیون نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۶۶ درصد افراد بالای ۱۲ ساله استان قم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

شاهچراغی تصریح کرد: پیشنهاد ما به کسانی که درباره واکسن نظراتی دارند این است که مباحث را به بدنه جامعه نکشانند، زیرا مباحث مربوط به سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است و این مباحث می‌بایست در فضای نظری و علمی مطرح شود.

به گفته وی: هم اکنون اکثریت بیماران بستری در بیمارستان‌ها واکسن دریافت نکرده‌اند از این روی از امروز طرح خانه به خانه واکسیناسیون در قم آغاز شده است و اگر میزان واکسیناسیون و ۸۰ درصد برسد می‌توانیم به یک آرامش خاطر برسیم، اما در عین حال افراد واکسن زده نیز باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند

استاندار قم در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی نظارت بر افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: مسائلی که در قانون برای مستخدمین دولت، دستگاه‌های اجرایی، بخش صنعت و کارگران در نظر گرفته شده است بیشتر بحث اقناعی است و مردم باید آن را بپذیرند و اجرا کنند، اما بانک‌ها سازمان‌ها و ادارات ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستند و ما در استانداری به دنبال آن هستیم که اگر کسی که در مجموعه‌های ارائه خدمت به مردم قانون را رعایت نمی‌کند بر طبق قانون با وی برخورد شود. و ما امیدوار هستیم که همه به قوانین احترام بگذارند و انشاالله در روزهای آینده قم وضعیت بهتری از لحاظ کرونا ای خواهد داشت.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار