کد خبر: ۷۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی از شهرهای استان بوشهر با کمبود پزشک متخصص روبرو هستند.

به گزارش آرانیوز:سعید کشمیری عصر شنبه در نشست بررسی مسائل درمانی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وی اضافه کرد: کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی در بوشهر با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است و تلاش می‌شود فاز نخست آن امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: تعداد پزشکان متخصص در استان بوشهر کم است و برخی از شهرهای استان بوشهر با کمبود پزشک متخصص مواجه هستند.

وی یکی از مسائل مهم حوزه درمان استان را عدم ماندگاری پزشکان متخصص عنوان کرد و ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان سعی کرده با پرداخت حق بیتوته و ماندگاری انگیزه بیشتری برای حضور پزشکان در نقاط محروم و کم برخوردار فراهم کند.

کشمیری افزود: کمبود متخصص در استان بوشهر در برخی رشته‌های پزشکی از جمله بیهوشی وجود دارد و در ایام کرونا به متخصص داخلی و عفونی، ریه و ای. سی.یو نیاز شدید بود.

وی تاکید کرد: اکنون فصل توزیع متخصص است و فارغ‌التحصیلان جدید که متعهد به خدمت در استان بوشهر هستند معرفی می‌شوند و طبق نیازسنجی بین شهرهای مختلف استان توزیع می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار