کد خبر: ۷۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
کرج - مدیرکل هواشناسی البرز گفت: طی روزهای آینده کاهش بسیار زیاد دما در حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد رخ می‌دهد که منجر به یخبندان در کل استان خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:آرش بهارونداحمدی  به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تداوم سامانه بارشی مذکور طی امروز تا یکشنبه ظهر به ویژه در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش برف و باران البرز مرکزی مورد انتظار است.

وی بیان کرد: پس از خروج سامانه از منطقه البرز مرکزی صبح دوشنبه کاهش بسیار زیاد دما ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد رخ خواهد داد که منجر به یخبندان در کل استان و لغزندگی سطح جاده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز ابری همراه با مه، در بعضی ساعات رگبار باران و در ارتفاعات بارش باران و برف و کاهش دما است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۷ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۵ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز قسمتی ابری همراه با یخبندان سطحی و مه رقیق است.

بهارونداحمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۲ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها