کد خبر: ۷۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
کرمان - استاندار کرمان گفت: باید کرمان تأسیس کننده یک مرکز بین المللی اسلامی با محوریت مکتب شهید سلیمانی باشد.

به گزارش آرانیوز:علی زینی وند بعدازظهر دوشنبه در اولین جلسه مشترک با ستاد مکتب حاج قاسم در استان کرمان به منظور هماهنگی جهت برگزاری دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ستاد سپاه ثارلله کرمان اظهار کرد: اولین سالگرد شهید سلیمانی در سال گذشته به مدت هفت روز به خوبی برگزار شد که تبیین خوبی از مکتب آن شهید مطرح شد که می‌تواند به عنوان اسناد خوبی در تقویت مکتب نورانی شهید سلیمانی در نظر گرفته شود.

وی افزود: ایران، جهان اسلام و دنیا هم علاقه مند به این راه هستند که در این زمینه تلاش می‌کنند اما کرمان به عنوان زادگاه شهید سلیمانی و محل تدفین آن شهید بزرگوار، حتماً نقش سنگینی دارد.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد که کرمان به عنوان پایگاه مقاوت اسلامی ثبت و در تقویم‌ها اضافه شود و مورد توجه جهانیان باشد از طرف دیگر ما هم بتوانیم در تراز همین پایتخت فعالیت کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید کرمان میزبان و تأسیس کننده یک مرکز بین المللی اسلامی با محوریت مکتب شهید سلیمانی باشد، افزود: در این زمینه برخی از وزرا اعلام آمادگی کرده اند و اقداماتی نیز در حوزه گلزار شهدا و قنات ملک که به عنوان روستای بین المللی گردشگری معرفی شود، انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که وجه مردمی بودن مراسم شهید سلیمانی حتماً مورد توجه قرار بگیرد، بیان داشت: امیدواریم از این فرصت تاریخی که برای ایران اسلامی پیش آمده است، بتوانیم در راستای مؤلفه‌های هویت ساز ایرانی و انقلابی استفاده کنیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار