کد خبر: ۷۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
خوسف- فرماندار خوسف گفت: نرخ قبولی دانش آموزان شهرستان خوسف در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته است.

به گزارش آرانیوز:محمد علی آخوندی  اظهار داشت: ۱۵ درصد پذیرفته شدگان دانشگاهی شهرستان در رشته‌های پزشکی بوده‌اند که نشان از وجود استعدادهای بسیار خوبی در سطح شهرستان است.

وی ادامه داد :۲۴ نفر از دانش آموزان شهرستان در رشته‌های دانشگاه‌های خاص پذیرفته شده‌اند.

فرماندار خوسف اظهار داشت: ۵ نفر در رشته‌های پزشکی شامل داروسازی، پزشکی عمومی، داروسازی و علوم آزمایشگاهی، ۴ نفر دانشگاه فرهنگیان، یک نفر دانشگاه امام حسین (ع) و مابقی نیز در دانشگاه‌های دولتی قبول شده‌اند.

آخوندی از دلایل مهم این افزایش چند برابری قبول شدگان در رشته‌های را تلاش و جدیت دانش آموزان، معلمان، برنامه‌ریزی شواری آموزش و پرورش، تاکید و پیگیری خانواده‌ها، مشاوره‌های درست و، کمک خیرین جهت حمایت از دانش آموزان با مشکلات مالی و … عنوان کرد.

وی گفت: مسئولین باید شرایط را برای نسل‌های آینده شهرستان ریل گذاری نمایند تا شرایط ورود دانش آموزان به رشته‌ها و رتبه‌های برتر کنکور سراسری مهیا شود.

آخوندی اظهار داشت: باید از اکنون برای موفقیت دانش آموزان شهرستان خوسف در کنکور سال آینده برنامه‌ریزی کرد.

فرماندار خوسف افزود: از محل اعتبارات سال ۹۹ میزان ۲۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به آموزش و پرورش شهرستان برای تکمیل ۲۴ پروژه در نظر گرفته شده است که ۵۵ درصد این اعتبار معادل ۱۲ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال تخصیص پیدا کرده است.

اعتبار ۱۱ میلیاردی برای اجرای ۱۱ پروژه آموزش و پرورش خوسف

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز برای برای ۱۱ پروژه میزان ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که امیدواریم میزان تخصیص این اعتبارات بالا باشد.

فرماندار خوسف ادامه داد: در شهرستان دو مدرسه و ۴ کلاس کانکسی وجود دارد که پیگیری‌های لازم جهت حذف آنها در دست اقدام می‌باشد.

وی افزود: در شهرستان خوسف ۷ مدرسه سیستم گرمایشی مناسبی ندارند که امیدواریم با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس و اداره کل آموزش و پرورش مشکلات این مدارس نیز مرتفع شود.

فرماندار خوسف اظهار داشت: به دلیل اینکه این شهرستان دارای وسعت بسیار زیاد و پراکندگی‌های زیادی نیز دارد لذا تخصیص اعتبار لازم با توجه به اینکه نرخ جمعیت ملاک اصلی است، کفاف رفع مشکلات زیرساختی را نمی‌دهد.

آخوندی، نقش آموزش و پرورش به دلیل پرورش آینده سازان بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: هرگونه هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری برای نسل آینده است.

فرماندار خوسف از حضور ۸۶ درصد دانش آموزان در شبکه شاد خبر داد و افزود: با کمک خیرین، ارگان‌های حمایتی، مؤسسات خیریه پیگیری لازم برای تهیه تب لت، گوشی هوشمند برای افراد نیازمند تهیه شده است و برای سایر دانش آموزان نیز امسال تأمین خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سفر رئیس محترم کمیته امداد کشور نیز قول مساعدی جهت تهیه تبلت برای افراد نیازمند تهیه شود که امیدواریم این موضوع تحقق پیدا کند که در این زمینه مشکل خاصی در شهرستان نداشته باشیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار