کد خبر: ۷۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
مشهد ـ با پایان یافتن موج پنجم کرونا و تغییر وضعیت کرونایی شهرهای خراسان رضوی، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی برای مواجهه احتمالی با پیک ششم کرونا خبر می‌دهند.

به گزارش آرانیوز:همزمان با آغاز سیر نزولی ابتلاء به کرونا و فوت ناشی از این ویروس در موج پنجم و افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور، خطر عادی‌انگاری عمومی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی احساس می‌شود.

با توجه به پشت سر گذاشتن پیک پنجم و همچنین تعطیلات هفته گذشته، شاهد افزایش سفرها و برخی اجتماعات بودیم که کارشناسان و مسئولان پزشکی کشور نسبت به آغاز موج ششم کرونا از اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه هشدار دادند.

در این شرایط، اقدامات مقدماتی و تأمین زیرساخت برای مواجهه احتمالی با پیک ششم کرونا در خراسان رضوی در حال انجام است تا سیستم درمانی استان دچار غافلگیری نشود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این رابطه گفت: هم‌اکنون توانایی پاسخگویی روزانه به هزار و ۷۰۰ تست کرونا در مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارد.

سعید عامل جامه‌داربا بیان این‌که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برای سرعت بخشیدن به روند پاسخگویی به تست‌های آزمایشگاهی، کمبود تست‌های آزمایشگاهی و مواد مصرفی جبران شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کمبودی به لحاظ کیت‌های آزمایشگاهی و مواد مصرفی وجود ندارد و دستگاه مورد نیاز برای آزمایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) خریداری شده است.

وی با تأکید بر این‌که امیدواریم با پیک جدیدی روبرو نشویم، خاطرنشان کرد: برای دوران پیک کرونا می‌توان گفت که آمادگی پاسخگویی به هزار و ۷۰۰ تست در روز وجود دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با پیک جدیدی روبرو نشویم ولی در صورت بروز این اتفاق، مشکلی در روند پاسخگویی وجود ندارد.

آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمان سرپایی

علی‌اصغر انجیدنی نیز گفت: تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمان سرپایی پس از پیک پنجم به حالت عادی بازنگشته‌اند و برای خدمت‌رسانی به بیماران در صورت شروع پیک ششم آماده هستند.

وی با اشاره به این‌که بیمارستان‌ها از نظر تعداد تخت موجود در وضعیت خوبی به سر می‌برند و آمادگی شرایط پیک پنجم همچنان حفظ شده است، خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمان سرپایی مشغول انجام فعالیت هستند و به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.

دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها انجام شده تا آمادگی کادر درمان و بیمارستان‌ها حفظ شود که اگر شرایط به سمت موج ششم رفت، غافلگیر نشویم.

انجیدنی اضافه کرد: تمام کمیته‌ها در جای خود مستقر هستند و برنامه‌ها و پیشنهادات برای احتمال ورود به موج ششم مطرح شده است؛ علاوه بر این، بازدید روزانه و رصد فعالیت‌ها در بحث انجام واکسیناسیون با حجم بالا و نظارت بر اجرای پروتکل‌های درمانی و پیش‌بینی نیازهای دارویی به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی گفت: با آگاهی بخشی به مردم در خصوص احتمال شروع پیک ششم کرونا و تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امیدواریم وارد این پیک نشویم و بتوانیم به خوبی به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار