کد خبر: ۷۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
فردوس - رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس کمبود نیروی انسانی را مهمترین مشکل و چالش پیش روی آموزش و پرورش شهرستان در ۵ سال آینده دانست و گفت: سهمیه فردوس در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد.

به گزارش آرانیوز:محمد ناظری پیش از ظهر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش فردوس اظهارکرد: در ۵ سال آینده ۳۶۳ نفر از پرسنل آموزش و پرورش شهرستان بازنشسته می شوند که با احتساب ورودی دانشگاه فرهنگیان که در همین مدت ۱۰۸ نفر به کادر شهرستان اضافه خواهد شد باز هم ۲۶۸ معلم کمبود خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۶۳ نفر ۱۰۶ نفر همکاران با تحصیلات لیسانس و پایین تر هستند که اجبارا باید بازنشست شوند و بقیه افراد شرایط ادامه خدمت را دارند.

سهمیه شهرستان در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد

ناظری با بیان اینکه در جلسات گذشته شورا مقرر شده این کمبود فعلاً از طریق ماده ۲۸، دانشگاه فرهنگیان و انتقالی افراد متقاضی جبران شود گفت: مشکلات در این حوزه بازهم وجود دارد و باید سهمیه فردوس در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد.

وی تراکم جمعیت کلاس های درس را در فردوس حداقل ۲۵ نفر اعلام کرد که از میزان در نظرگرفته شده باز هم بیشتر است.

مدیر اداره آموزش و پرورش فردوس از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار در سفر مدیر کل بازسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به فردوس جهت نوسازی و بازسازی سرویس بهداشتی چندین مدرسه و کمک بسیار خوب خیریه مهر پویا به برخی مدارس این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: خیریه شهید دولتی فرهنگیان فردوس ۵۰ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان نیز توسط موسسه ذهن پویا سال گذشته به دانش آموزان نیازمند کمک شده است.

کسب مدال برنزالمپیاد کشوری توسط دانش آموز فردوسی

وی از کسب مدال برنز المپیاد کشوری در رشته ادبی توسط «مبینا زبرجدی» دانش آموز فردوسی خبر داد و گفت: استاندار قول مساعد داده اند در صورت کسب مدال کشوری، به پژوهش سرای همان شهرستان کمک مالی خواهد شد.

فرماندارفردوس هم در این جلسه تاکید کرد: با توجه به استعدادهای درخشان دانش آموزان فردوسی ضروری است توجه ویژه ای به پژوهش سرای فردوس و ساختمان در دست احداث این مرکز شود.

حمید حلاج مقدم نیز کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش فردوس را از مطالبات مهم والدین و مسئولان برشمرد و افزود: امسال ۲۱ کلاس درس کمبود معلم داشتند که از راههای مختلف حل شد و لازم است سهیمه ای جهت خرید خدمات به شهرستان فردوس اختصاص یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش فردوس از تمدید ماموریت ۳۴ نفر از فرهنگیان فردوس بدلیل کمبود معلم در سالجاری خبر داد و گفت: گر چه سهمیه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته ولی باز هم خواستار افزایش بیشتر برای جبران عقب ماندگی ها هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با اشاره به کمبود نیروی انسانی در فردوس گفت: در مرحله اول همکاران را با شیب ملایم بازنشست کردیم و زمینه انتقال ۸۰ معلم را به فردوس فراهم آوردیم.

محمد علی واقعی با اذعان به اینکه روال جذب نیروی انسانی مورد قبول ما نیز نیست گفت: هنوز مجوز جذب نیروی انسانی را صادرنکرده ایم و بازنشستگی همکاران را هم مدیریت می کنیم تا فردوس با مشکل جدی فعلاً مواجه نشود و از طرف دیگر راههای دیگر افزایش نیروی انسانی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص افزایش کمک والدین به مدارس شبانه روزی و اینکه قیمت مواد غدایی روند رو به رشدی را در سالهای گذشته داشته، با تصویب اعضاء مصوب شد به ازای هر دانش آموز ۶۰۰ هزار تومان برای یکسال اخذ و شهردار فردوس نیز اعلام کرد هزینه دانش آموزان یتیم که مادر، سرپرست خانوار است را از طریق یک خیریه بصورت کامل تامین خواهد کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار