کد خبر: ۷۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر اینکه روند بیماری کرونا و بستری بیماران کرونایی در خوزستان نزولی است، گفت: مدارس خوزستان برای انجام واکسیناسیون یک روز تعطیل شوند.

به گزارش آرانیوز:فرهاد ابول نژادیان ظهر امروز شنبه در نشست ستاد کرونای خوزستان با تأکید بر اینکه روند بیماری کرونا و بستری بیماران کرونایی در این استان نزولی است، خبر داد: تاکنون سه میلیون و ۱۳۶ هزار واکسن در خوزستان تزریق شده است یعنی ۶۱ درصد جمعیت هدف دز اول و ۳۱.۱ درصد هر ۲ دز را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه ۴۸۲ هزار و ۱۴۰ دانش آموز ۱۲ - ۱۸ سال در خوزستان وجود دارد که باید تا قبل از ۲۲ مهرماه واکسیناسیون آنها تکمیل شوند، افزود: تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز ۱۲ - ۱۸ سال خوزستان معادل ۲۶.۱ درصد جمعیت هدف واکسینه شدند.

وی با یادآوری اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا مهم و لازم است و باید به‌خوبی اجرا شوند، بیان کرد: متوسط واکسیناسیون در استان خوزستان ۴۲.۵ درصد گزارش شده و این در حالی است که برای مهار کرونا باید ۸۳ درصد جمعیت کل استان واکسینه شوند.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه ۷۵۴ تیم سیاری واکسیناسیون در استان وجود دارد که تاکنون ۳۸ هزار واکسن تزریق کرده‌اند، اظهار کرد: در هفته منتهی به ۱۶ مهرماه موارد ابتلاء به کرونا ۲۰ درصد و بستری و فوت نیز به ترتیب ۲۳ و ۲۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: اما آمار ابتلاء در سه شهرستان هندیجان، حمیدیه و هویزه افزایشی هست چون هر سه شهر آمار واکسیناسیون پایینی دارند که به رهگیری بیشتری نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه بهبهان تاکنون حدود ۸۰ درصد جمعیت تحت پوشش خود را واکسینه کرده است، افزود: همچنین دانشگاه‌های شوشتر، دزفول، اهواز و آبادان به ترتیب ۶۴.۴، ۶۴.۲، ۶۲ و ۴۳ درصد جمعیت خود را واکسینه کردند.

ابول نژادیان ادامه داد: تاکنون شهرستان‌های بهبهان و دهدز ۸۰ درصد جمعیت خود را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دادند؛ همچنین اهواز شرق و غرب ۷۸ و ۷۱ درصد جمعیت خود را واکسن زدند و شهرستان شادگان ۲۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت روستایی و ۶۶.۸ درصد جمعیت شهری استان واکسن کرونا دریافت کردند، گلایه کرد: برخی از دهیاران برای انجام واکسیناسیون مقاومت می‌کنند که لازم است فرمانداران جدیت بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: به‌طور متوسط روزانه ۱.۵ درصد جمعیت هدف استان واکسینه می‌شوند که این میزان باید به‌مراتب بیشتر شود؛ همچنین ادارات و ارگان‌های بخش خصوصی باید با جدیت بیشتری نسبت به واکسیناسیون پرسنل خود اقدام کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار