کد خبر: ۷۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با انتقاد از بی تفاوتی دستگاه های دولتی به دیدگاه های بخش خصوصی در جریان تصمیم گیری های مربوط به حوزه های اقتصادی گفت: برخی از تصمیمات ارتباط مستقیمی با فعالان اقتصادی و تجاری دارد که قطعا مشاوره های پارلمان بخش خصوصی می تواند راهگشا باشد.

به گزارش آرانیوز، شهلا عموری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در محل استانداری خوزستان اظهارداشت: بخش خصوصی توانایی دفاع از حقوق و منافع خود در نشست های تصمیم گیری را دارد؛ اما متاسفانه از سوی مسئولان محلی کمترین توجه در این رابطه را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اخیرا، یکی از مسئولان مربوطه در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان خوزستان سفر داشته که در صورت حضور نماینده بخش خصوصی در نشست های تصمیم گیری، امکان طرح موضوعات مختلفی از جمله بهبود شرایط فعالیت شرکت های خدماتی و فنی مهندسی استان فراهم می شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز یادآورشد: بخش خصوصی در زمینه موضوع آموزش های ایمنی نیروهای کار با چالش های آیین نامه ای و قانونی روبرو است و امکان رقابت با شرکت های پیمانکاری غیربومی را با مشکلاتی همراه کرده است.

*ضرورت تاسیس رشته فرآوری معدن در دانشگاه شهید چمران اهواز*

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به ظرفیت های بهره برداری از معادن استان خوزستان بیان داشت: خوزستان دارای ۲۰۰ معدن فعال است که با توجه به ضرورت بکارگیری مسئولان فنی در این واحدها، روند فعالیت آنها با مشکلاتی روبرو است.

وی ادامه داد: استان خوزستان دارای ۸۷ نفر فارغ التحصیل در رشته استخراج معدن است که از این تعداد تنها ۱۸ نفر دارای پروانه صلاحیت حرفه ای هستند و امکان بکارگیری آنها در مشاغل مسئول فنی وجود دارد.

عموری اضافه کرد: از سوی دیگر، خوزستان ظرفیت های متعددی در بخش فرآوری معدنی دارد که ایجاد رشته تحصیلی مرتبط با آن، زمینه توسعه و اجرایی شدن چشم اندازهای پیش بینی شده در حوزه معادن را محقق خواهد کرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح کرد: انتظار می رود که زمینه پذیرش دانشجوی رشته فرآوری معدن در دانشگاه شهید چمران اهواز عملی شود تا زنجیره تولید محصولات فرآوری شده معدنی در خوزستان ایجاد گردد.

نظرشما
پربازدیدها