کد خبر: ۷۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
یاسوج - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۲۴۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش آرانیوز:پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: ۱۳۲ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مورد فوتی در استان نداشتیم آمار فوتی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد را ۹۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد، ۷۲ هزار ۲۲۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

دکتر یزدان‌پناه اضافه کرد: از ۴۱۴ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۲۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و دنا بود. همچنین از ۲۳۲ نمونه رپید تست ۱۷ درصد موارد مثبت و عمدتاً در شهرستان‌های چرام، کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی مهمترین راهکار برای کنترل پاندمی کرونا ویروس آگاهی و همکاری مردم دانست و ادامه داد: کاهش تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و ماندن در منزل، نقش مهمی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به فراهم بودن شرایط واکسیناسیون همه رده‌های سنی، مردم استان به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت نمایند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار