کد خبر: ۷۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: حضور کارمندان استان کرمانشاه بدون داشتن کارت واکسن و عدم تزریق حداقل یک دز واکسن کرونا در محل کار ممنوع است.

به گزارش آرانیوز:هوشنگ بازوند بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا برگزار شد، اظهار کرد: پیک پنجم در تیرماه از استان‌های شرقی شروع شد و در نهایت با تأخیر به غرب کشور هم رسید ولی در حال حاضر وضعیت استان کرمانشاه به لحاظ آمار بیماران بستری، سرپایی و فوتی‌ها رو به کاهش است.

وی افزود: با توجه به کاهش تعداد موارد بستری و مبتلا به کرونا لازم است مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای عبور از شرایط قرمز کرونایی افزایش پیدا کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بررسی و واکاوی صورت گرفته در ستاد ملی کرونا به لحاظ ارزیابی میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان‌ها، تصریح کرد: عادی انگاری کرونا بسیار خطرناک است و استان کرمانشاه جز استان‌هایی است که دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت مطلوب رعایت نمی‌شود و تداوم این بی توجهی سبب طولانی شدن پیک و خسارات جانی و مالی به مردم می‌شود.

بازوند وضعیت استان را به لحاظ امکانات و تجهیزات بهداشتی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس نقشه راه تدوین شده در این پیک ۲ هزار تخت برای بیماران کرونایی پیش بینی شد که امکانات و تجهیزات تخصصی را هم داشت و آمار تا این حد افزایش پیدا نکرد و روند نیز کاهشی است.

وی بیان کرد: مردم تزریق واکسن کرونا را در شرایطی کشور در حال نزدیک شدن به واکسیناسیون ۷۰ درصدی جامعه است را جدی تلقی کنند زیرا تکمیل شدن واکسیناسیون به به رفع محدودیت‌ها و افزایش ایمنی افراد و جامعه کمک می‌کند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: از امروز دهم مهرماه حضور کارکنانی که واکسن دُز اول را دریافت نکرده‌اند در ادارات دولتی، شرکت‌های خصوصی و کارخانجات ممنوع اعلام می‌شود و افراد نمی‌توانند در محل کار حاضر شوند که البته این عدم حضور نیز غیبت محسوب می‌شود.

بازوند با اشاره به اینکه انجام طرح واکسیناسیون عمومی بی شک سبب کاهش شدت بیماری و تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها می‌شود؛ تأکید کرد: هم اکنون تمامی شرایط برای انجام واکسیناسیون فراهم است و در استان کرمانشاه اماکن بسیاری پیش بینی شده که بدون معطلی می‌توان واکسن کرونا را دریافت کرد.

وی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را منوط به اعلام ستاد ملی دانست و افزود: بررسی‌های کارشناسی و طرح‌های لازم پیش بینی و ارائه شده و با سرعت گرفتن روند اجرای طرح واکسیناسیون بالای ۱۲ سال این احتمال وجود دارد که آموزش و پرورش با شرایط مناسبی بتواند شرایط بازگشایی مدارس را فراهم کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار