کد خبر: ۷۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
اهواز- وزیر نیرو گفت: پمپاژ آب طرح الغدیر با اجرای خطوط لوله و ایستگاه‌های پمپاژ جدید و همچنین تقویت پمپاژها از ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه به ۲۰ مترمکعب می رسد.

به گزارش آرانیوز:علی‌اکبر محرابیان ظهر امروز شنبه ضمن بازدید از ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس در طرح آب‌رسانی الغدیر در جمع خبرنگاران گفت: در سفر یک ماه گذشته دولت که با حضور رئیس‌جمهور انجام شد، طرح‌های آب‌رسانی و فاضلاب استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این زمینه طرح‌هایی در آن سفر مصوب شدند، افزود: امروز مهم‌ترین علت سفر من بررسی اجرای این طرح‌ها بود که از جمله این طرح‌ها، طرح آب‌رسانی الغدیر است.

وزیر نیرو با یادآوری اینکه فاز اول طرح آب‌رسانی الغدیر در سال‌های گذشته اجرا شده بیان کرد: در یک ماه گذشته کارها در این پروژه سرعت خوبی داشته و اغلب جبهه‌های کاری آن فعال است هرچند با نقطه مطلوب فاصله دارد که به همکاران گفته شده که در ادامه به‌سرعت بیشتری نیاز است.

محرابیان با بیان اینکه در مرحله اول پروژه آب‌رسانی الغدیر ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آب از کرخه در شبکه شهرهای خوزستان و روستاها تزریق می‌شود، خبر داد: در طرحی که ماه گذشته مصوب شده قرار شده که ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه را با اجرای خطوط لوله و ایستگاه‌های پمپاژ جدید و همچنین تقویت پمپاژها به ۲۰ مترمکعب آب بر ثانیه برسانیم.

بنا به گفته وزیر نیرو با اجرای این طرح حجم آب در ۱۰ سال آینده برای استان خوزستان کفایت می‌کند و مشکلی وجود نخواهد داشت.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها