کد خبر: ۷۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هیچ شهری در خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و بستری بیماران کرونایی در این استان نزولی است.

به گزارش آرانیوز:فرهاد ابول نژادیان ظهر امروز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۱۲ شهرستان خوزستان نارنجی، ۶ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی هستند، تأکید کرد: روند نزولی بستری بیماران در خوزستان همچنان ادامه دارد به‌گونه‌ای که اکنون ۸۲۱ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان وجود دارد که ۵۱۵ نفر در بخش‌های عادی و ۳۰۶ نفر در بخش‌های ویژه هستند.

وی اضافه کرد: در هفته منتهی به ۹ مهرماه سال جاری کل موارد بیماری ۲۹.۴ درصد کاهش یافته، موارد بستری ۳۸ درصد و موارد فوت ۳۸ درصد کاهشی بوده و موارد بیماری در همه شهرستان‌های استان به‌جز شوشتر منفی است؛ موارد بیماری در شهرستان شوشتر ۲۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کرده است که باید به این موضوع توجه جدی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر اینکه از مردم خواهش می‌شود که هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، بیان کرد: تا تاریخ ۸ مهرماه سال جاری تعداد ۲ میلیون و ۷۸۳ هزار دز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر معادل ۵۴ درصد تنها دز اول و ۹۵۰ هزار نفر معادل ۲۹ درصد، ۲ دز واکسن زده‌اند.

ابول نژادیان افزود: عدم استقبال دانش آموزان از واکسیناسیون باعث شده که آمار ما از کشور عقب‌تر باشد و تاکنون تنها ۱۰.۵ درصد دانش آموزان استان از واکسیناسیون استقبال کردند که لازم است اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیر این موضوع شود.

وی با بیان اینکه قریب به یک میلیون دانش آموز در استان وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر واکسیناسیون آنها انجام شود، ادامه داد: در رده سن ۱۵ - ۱۷ سال فقط ۱۵ درصد دانش آموزان استان واکسن زدند که آمار پایینی است که ازاین‌رو خواهش می‌شود که زنگ واکسیناسیون در استان هر چه سریع‌تر به صدا در آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تأکید کرد: ما آمادگی آن را داریم که با همکاری آموزش و پرورش همه دانش آموزان را در همان مدارس واکسینه کنیم.

وی بیان کرد: شهرستان‌های دهدز و بهبهان به ترتیب با ۷۸ و ۷۷ درصد بالاترین جمعیت خود را واکسینه کردند؛ همچنین اهواز شرق ۷۴ درصد، اهواز غرب ۶۶ درصد، اندیمشک ۶۵ درصد، آغاجاری ۶۵ درصد، گتوند ۴۹ درصد، آبادان ۵۸ درصد، امیدیه ۶۰ درصد، هندیجان ۶۱ درصد و رامهرمز ۶۲ درصد جمعیت خود را حداقل یک دز واکسینه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از ادارات درخواست می‌شود که وضعیت واکسیناسیون کارمندان خود را از دانشگاه علوم پزشکی استعلام کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار