کد خبر: ۷۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
ساری- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: توسعه شهر کهن با قدمت تاریخی و فرهنگی ساری نیازمند توجه و برنامه ریزی است و باید در قالب کمیته های تخصصی نخبگان مورد مطالعه قرار گیرد.

به گزارش آرانیوز:، علی بابایی کارنامی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با خانه هنرمندان ساری با تاکید بر اهمیت هنر در توسعه فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی، خانه هنرمندان را ظرفیت مؤثری در حوزه پیشبرد اهداف فرهنگی هنری ساری عنوان کرد.

نماینده مردم ساری، توسعه این شهر کهن با قدمت تاریخی و فرهنگی‌اش، نیازمند توجه و برنامه ریزی دقیق است که می‌بایست در قالب کمیته‌های تخصصی با حضور نخبگان، فرهیختگان و هنرمندان مورد مطالعه قرار گیرد.

بابایی افزود: رویداد ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری اکو مسئله مهمی برای شهر ساری است و نقش خانه هنرمندان در این حوزه می‌تواند مهم باشد.

وی در عین حال به برخی آسیب‌ها و خلأ قانونی در امر توسعه فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و با تاکید بر اجتناب از برخی موازی کاری‌ها، ایجاد زیرساخت‌های قانونی را گامی مهم و اساسی برای توسعه شهر ساری عنوان کرد.

نماینده ساری با اعتقاد بر ایجاد فرصت‌های قانونی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری اظهارداشت: آشنایی با مطالبه‌ها و دغدغه‌های هنرمندان و فرهیختگان می‌تواند نقش مهمی در ایجاد قوانین درست و عدالت محور برای رشد جامعه داشته باشد.

عبدالرضا اتحاد رئیس خانه هنرمندان ساری نیز اشاره به برخی از طرح‌های اجرایی از طرح دانشنامه مشاهیر فرهنگ وهنرساری به عنوان یکی از برنامه‌های مهم خانه برای ایجاد یک منبع و مرجع اطلاعاتی درحوزه مشاهیر و فرهنگ و هنر ساری یاد کرد و افزود: مطالعات این طرح انجام شده و در صددیم با تأمین منابع مالی اجرایی شود.

وی خانه هنرمندان را یک ظرفیت مؤثر وهمراه با دستگاه‌های فرهنگی و هنری در استان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: برای توسعه فرهنگ و هنر آماده همراهی و همکاری با همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار