کد خبر: ۷۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
قزوین-استاندار قزوین گفت: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش عبور می‌کند و این دستگاه، رکن اصلی توسعه متوازن و همه جانبه در کشور است.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین هدایت الله جمالی پور در مراسم بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در دبیرستان صدیقه کبری شهر قزوین برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم به پیشرفت و توسعه پایدار برسیم باید مسیر رسیدن به آن را طریق آموزش و پرورش طی کنیم چون در صورت داشتن تمام فناوری‌ها و فقدان نیروی متخصص و متعهد نمی‌توانیم به توسعه برسیم.

وی دانش و دانایی را از ارکان مهم توسعه دانست و اذعان کرد: معلمان همواره پیشگام در راستای اندیشه‌های اسلامی بوده‌اند و این مهم در تحقق پرورش نسل آینده تأثیر به سزایی دارد.

جمالی پور تصریح کرد: انسان متعهد و متخصص عامل توسعه کشور است و باید بپذیریم مهمترین سرمایه هر جامعه‌ای فقط نیروی انسانی متخصص و ماهر است که توسعه و پیشرفت را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

این مسئول افزود: انسان‌های فرهیخته در کلاس‌های درس و مدرسه تربیت شده‌اند بنابراین فرهنگیان باید بدانند در خلق رفاه و تربیت آیندگان نقش اساسی دارند و حتماً باید برای موضوع تربیت اهمیت بیشتری قائل باشند.

وی اضافه کرد: نظام آموزشی ما می‌تواند رفتارهای پرخاشگرانه و بد اخلاقی‌ها را حل کند و برای تحقق این مهم لازم است آموزش و پرورش به اخلاق توجه بیشتری کند.

جمالی پور افزود: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند مسیر قله‌های رفاه و توسعه اقتصادی را هموار کند و ما سرمایه گذاری در این عرصه را هرگز هزینه نمی‌دانیم.

استاندار قزوین تاکید کرد: تقارن بازگشایی مدارس و همزمانی آن با ایام دفاع مقدس بسیار مبارک است و امیدوارم که این مهم با تقویت دفاع از سرزمین، ارزش‌های دینی و اسلامی همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا مظهر وحدت، انسجام، عزت و اقتدار هستند و باید با الگو گیری از آنها روزهای بهتری را برای خودمان رقم بزنیم.

جمالی پور با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به دستگاه آموزش و پرورش شود، افزود: در این سازمان، مدرسه، محور پیشرفت است که با تربیت نیروی انسانی، سرمایه مورد نیاز کشور را برای ساختن آینده فراهم می‌کند.

این مسئول یاد آور شد: اگر در مسیر درست برای اعتلای آموزش و پرورش حرکت کرده و ریل‌گذاری کنیم، آیندگان نیز در این مسیر حرکت خواهند کرد و آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار