کد خبر: ۷۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
شیراز- استاندار فارس گفت: ٩٧ درصد از دانش آموزان استان فارس با استفاده از نرم افزار شاد در طول شیوع کرونا به تعلیم و تعلم پرداختند.

به گزارش آرانیوز:عنایت الله رحیمی صبح شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی که به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در دبیرستان شاهد شیراز برگزار شد گفت: با شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها همواره تلاش شد تا زمینه‌ی آموزش‌های مجازی و برنامه «شاد» در استان تقویت و پهنای باند وسیع‌تری از فضای مجازی به این امر اختصاص داده شود. از این رو بالغ بر ۹۷ درصد مدارس استان تحت پوشش شبکه شاد قرار گرفتند.

استاندار فارس نیروی انسانی را سرمایه اصلی هر کشور دانست و گفت: بالندگی، توسعه، خلاقیت و ابتکار نیروهای انسانی تنها در نتیجه آموزش و پرورش است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان جایگاه ویژه آموزش و پرورش در استان را به واسطه‌ی کارکردهای فردی و اجتماعی آن قلمداد کرد و افزود: آموزش و پرورش، نقش اساسی در بالندگی و پیشرفت کشور را ایفا می‌کند. آموزش و پرورش می‌تواند انسان‌هایی خداباور، خلاق، پیشرو، اخلاق‌مدار، قانونگرا و جامعه پذیر را برای کشور تربیت کند همانگونه که در همین نظام و در مکتب امام حسین (ع) به رهبری امام راحل شهدای ما آموزش دیدند که توانستند در زمان جنگ برای کشور و ملت بزرگ ایران افتخارآفرینی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در همین نظام دانش آموزان بتوانند در زمینه‌های مختلف اخلاق، ایثار و حق طلبی سربازان خوبی برای کشور باشند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه آموزش و پرورش و آموزش عالی به عنوان مؤثر ترین نهاد برای رفع چالش‌های حال و آینده جامعه محسوب می‌شود؛ خاطر نشان کرد: در کشورهای توسعه یافته به آموزش و پرورش نگاه نهادی مصرفی و هزینه‌ای نمی‌شود از این رو دیدگاه کشورهای توسعه یافته به آموزش و پرورش، سرمایه گذاری است. سرمایه‌ای که در بلند مدت می‌تواند بزرگترین کمک را به توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد.

رحیمی با تاکید بر اینکه مسئولین و خدمتگزاران مردم باید گوش شنوایی برای شنیدن صدای فرهنگیان داشته باشند، افزود: دولت می‌تواند در شناسایی مطالبات جامعه فرهنگیان و رفع آن برنامه ریزی کند. در همین راستا از نمایندگان مردم در مجلس می‌خواهم که لایحه رتبه بندی معلمان را هر چه سریع‌تر به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۱۳ هزار دانش آموزان در سطح استان فارس مشغول تحصیل هستند، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و حمایتی استان مأمور اند تا در حد توان قانونی خود برای حمایت از دانش آموزان مناطق محروم قدم برداشته و فعالیت کنند

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار