کد خبر: ۷۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
شیراز - معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس از برگزاری ۱۰ هزار و ۳۰۳ عنوان برنامه شامل ۹ هزار و ۱۷۰ برنامه عمومی و یک هزار ۱۳۳ برنامه شاخص و محوری در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ پاسدار قاسم علیپور ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، بیان کرد: امروز که در یک برهه از زمان و در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای و فراگیری بیماری کرونا مواجه شده‌ایم، به ارزش دوران دفاع مقدس بیش از گذشته پی می‌بریم.

او با بیان اینکه رزمندگان و شهدای ما هشت سال جنگیدند و ١٨٠ هزار شهید تقدیم کردند اما ذره‌ای از خاک این کشور را به دشمن ندادند، افزود: تبدیل تهدید به فرصت، تحقق شعار ما می‌توانیم، عدم تردید در دشمنی استکبار جهانی و واگذاری کارهای بزرگ به جوانان از جمله درس‌هایی است که باید از دوران دفاع مقدس گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه تاریخ این سرزمین نشان می‌دهد که ایرانیان هرگز سر تعظیم جلوی متجاوزان فرود نیاورده و امروز هم عرصه مقاومت مصداق این مدعاست، اضافه کرد: مشابهت امروز با دفاع مقدس را نباید نادیده گرفت، چرا که امروز هم مردم ما پیروز میدان هستند.

او در تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال و با یادآوری اینکه شعار محوری بزرگداشت این هفته " ما مقتدریم" است، گفت: فردا سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه برنامه کشوری تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا در مسجد شهدای شیراز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود و در این برنامه نیز از تعدادی رزمندگان و ایثارگران فارس تجلیل می‌شود.

سرهنگ علیپور، اعزام نمادین رزمندگان به جبهه، فضا سازی شهری با موضوع دفاع مقدس و با شعار هر مسجد یک سنگر، شبیه سازی عملیات والفجر ٢ در شهرستان ارسنجان، برگزاری یادآورده‌های شهدا به شکل حضوری و مجازی، تداوم طرح شهید سلیمانی، رزمایش مومنانه، نواختن زنگ ایثار، نمایشگاه و تجهیزات فرهنگی، غبارروبی قبور شهدا، روایتگری دفاع مقدس ویژه دانش آموزان و دانشجویان، بزرگداشت شهدای مدافع حرم، اجرای برنامه روای شو، نذر خون و نذر رهایی، برپایی موکب‌ها و اهدای آلبوم شهدا را از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان فارس اعلام کرد.

او همچنین برگزاری آئین اختتامیه هنری «عصر انتظار»، رونمایی از فیلم کوتاه «لبخند خدا» به همت بسیج هنرمندان، رونمایی از پوستر همایش ملی علمی تخصصی «معرفت شناختی فرهنگ عاشورا در ادبیات مقاومت»، نمایشگاه و مسابقه ملی عکس با عنوان «راه دل»، رونمایی از پوستر جشنواره «شیراز، خاستگاه تعزیه»، رونمایی از آلبوم دفاع مقدس و برگزاری عصر شعر دفاع مقدس با حضور شاعران استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: نشست‌های علمی و تخصصی همچون نقش مهندسی در دفاع مقدس نیز در این هفته اجرایی می‌شود.

سرهنگ علیپور، ارائه میز خدمت در ادارات، اجرای برنامه میدانی راهیان اربعین، عصر شعر ویژه کارگران و کارخانجات، سرکشی از بیمارستان‌ها و تجلیل از کادر درمان، برنامه شبی با ستاره‌ها و فراخوان ساخت تندیس و المان‌های شهری با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار