کد خبر: ۷۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
مشهد ـ هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با تصویب اعطای مشوق به شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین اعزام پاکبانان مشهدی برای خدمت در مراسم اربعین برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که ظهر دوشنبه در تالار شهر مشهد برگزار شد، به نزدیک بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۸ جنگی جهانی علیه ایران شکل گرفت، استکبار جهانی با همکاری کشورهای غربی و شرقی توسط صدام، جنگی تمام عیار علیه ما به راه انداختند.

لزوم گسترش تولیدات فرهنگی دفاع مقدس برای جوانان

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همه مردم در برابر ۸۱ کشور دنیا ایستادند و ما از ۱۰ کشور دنیا اسیر گرفتیم که نشان می‌داد این جنگ چه عقبه‌ای دارد، با دست خالی ایستادیم و حتی سیم‌خاردار نیز به ما نمی‌دادند و این باعث شد ما تجربیات زیادی به دست بیاوریم.

وی با بیان این‌که آنچه در جنگ اتفاق افتاد، برای خدا بود و با دست خالی ابهت دو بلوک شرق و غرب را شکستیم، خاطرنشان کرد: در زمینه دفاع مقدس کم‌کاری شده و هرچند فیلم‌هایی ساخته و کتاب‌هایی نوشته شده اما باید کارهای بیشتری انجام شود تا نسل جوان با آن رشادت‌ها بیشتر آشنا شود.

اعطای مشوق برای استفاده از حمل و نقل عمومی

در جلسه امروز شورای شهر مشهد، لایحه اعزام کاروان خدمت اربعین به عراق با دوفوریت مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب اعضای شورای ششم، ۱۰ میلیارد ریال برای این مراسم پیش‌بینی شد.

بنا بر این مصوبه، با پیشنهاد ستاد اربعین و موافقت شهردار مشهد، اعزام پاکبانان خدمات شهری و عوامل ستادی برای حضور و خدمت‌گزاری در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین در کشور عراق و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی انجام خواهد شد و ۶۳ نفر به عراق اعزام خواهند شد که مبلغ بلیت‌های هواپیمایی این سفر، تهاتری خواهد بود.

لایحه اعطای مشوق برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی در ۳۱ شهریور ماه، روز جهانی بدون خودرو نیز از دیگر مصوبات هفتمین جلسه علنی شورای شهر بود که بر این اساس، در این روز پارک خودرو در پارکینگ‌های پایانه مسافربری امام رضا (ع)، پارک‌سوار وکیل‌آباد و پارکینگ‌های آزادی و مجد رایگان خواهد بود.

علاوه بر آن، جوایز و هدایایی برای استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی و همچنین برای ثبت نام و استفاده از سامانه دوچرخه همگانی باید و در مشهد پیش‌بینی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار