کد خبر: ۷۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
ارومیه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: روند فوت شهروندان استان بر اثر ابتلا به کرونا همچنان ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

به گزارش آرانیوز:جواد آقازاده  با بیان اینکه با فوت ۲۷ نفر مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان به ۶ هزار و ۶ نفر رسید، افزود: از این تعداد ۱۲ نفر در ارومیه، هفت نفر در میاندوآب، پنج نفر در خوی، ۲ نفر در تکاب و یک نفر در مهاباد بود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین هزار و ۲۹۱ نفر به تعداد مبتلایان و حدود ۳۴۰ نفر به تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی اضافه شد و تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی به ۲۶۱ هزار و ۲۷۸ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۵ نفر در مراکز درمانی استان بر اثر ابتلاء به سندرم حاد تنفسی بستری هستند که از این تعداد، ۳۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۷۸ نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

آقازاده با بیان اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی در روز هفدهم مرداد سال جاری به پنج هزار نفر رسیده بود که طی ۳۸ روز اخیر، هزار نفر به این تعداد اضافه شده است، گفت: این آمار نشان می‌دهد در این مدت به طور متوسط روزانه ۲۶ نفر بر اثر کرونا در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ هزار و ۶۵۶ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که حدود سه هزار و ۵۰۰ دُز بیشتر از رکورد قبلی است، عنوان کرد: با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در آذربایجان غربی، به حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار دُز رسید.

وی اضافه کرد: طی سه روز اخیر، سه بار شاهد شکسته شدن رکورد واکسیناسیون در آذربایجان غربی بودیم و در این ۷۲ ساعت بیش از ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۲۷ سال در استان و برخی اقشار نظیر خبرنگاران، معلمان و فرهنگیان و رانندگان تاکسی، کارگران و دانشجویان برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

نظرشما
پربازدیدها