کد خبر: ۷۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
سنندج ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان گفت: بر اساس سهمیه های اختصاص یافته برای اربعین امسال ۱۵۰ نفر از خادمان حسینی استان به کربلا اعزام می شوند.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام سیدمحمد سادات اظهار داشت: سنت اربعین یکی از سنت‌های حسنه اسلامی است که از گذشته در بین بزرگان دین ما رایج بوده و اکنون به ما رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان گفت: در سال‌های اخیر این سنت به بزرگترین همایش انسانی و اسلامی در جهان تبدیل شده به نوعی که به یک رزمایش برای طرفداران اهل بیت علیهم السلام و عدالت خواهان دنیا مبدل گردیده است.

حجت الاسلام سادات در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در واقع راهپیمایی اربعین حسینی به یک کنگره عظیم اسلامی تبدیل شده است که امیدواریم این امر مقدمه برای حضور حضرت ولیعصر (عج) شود.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا تأثیراتی بر راهپیمایی اربعین داشته است، گفت: متأسفانه در دو سال اخیر تحت تأثیر ویروس کرونا این همایش عظیم تحت الشعاع قرار گرفت با این وجود امسال شرایط به نوعی تعدیل شده اما باز هم با شرایط آرمانی که مدنظر دوستداران اهل بیت علیهم السلام است، بسیار فاصله داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دولت عراق در مراسم اربعین امسال برای ایران ۳۰ هزار سهمیه اختصاص داده و البته این تعداد زوار نسبت به دیگر کشورهای مسلمان بسیار بیشتر است و این سهمیه بین ستاد اربعین استان‌ها تقسیم شده و بیشترین سهمیه را به کمیته اسکان، تعزیه و مشارکت‌های مردمی اختصاص داده ایم که ذیل ستاد بازسازی عتبات عالیات تعریف شده است.

حجت الاسلام سادات خاطرنشان کرد: استان کردستان در در سال‌های گذشته چهار موکب فعال در کربلا داشته که برای هر موکب ۳۶ نفر اختصاص داده شده و در مجموع ۱۵۰ خادم کردستانی عازم کربلا خواهند شد.

وی افزود: تاکنون در استان کردستان نزدیک به یکصد نفر برای مراسم بزرگ اربعین حسینی امسال ثبت نام کرده اند.

سادات خاطرنشان کرد: سفر به صورت هوایی خواهد بود تا پیش از آغاز اربعین تمهیدات لازم را در مواکب ایرانی و عراقی آماده کنند.

حجت الاسلام سادات اظهار کرد: امسال موکب تعریف شده‌ای در ایام اربعین حسینی در سطح کربلا نداریم و دوستداران اهل بیت علیهم السلام می‌توانند در موکب‌های ایرانی و عراقی در کربلا به زوار حسینی خدمت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار