کد خبر: ۷۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
قزوین - استاندار قزوین گفت: مدارسی که کلاس‌هایی با زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند می‌توانند ضمن بررسی شرایط محیطی و با شرایط فاصله‌گذاری به‌صورت حضوری کلاس‌های خود را برگزار کنند.

به گزارش آرانیوز:هدایت الله جمالی پور در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قزوین که بعدازظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد اظهار کرد: در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی از جمله افت کیفیت تحصیلی در راستای عدم بازگشایی مدارس اتفاق افتاد و در سال جاری نیز پیشنهاد ما در خصوص فراهم شدن شرایط بازگشایی مدارس است و تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام می‌دهیم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه در خانه ماندن دانش‌آموزان تنش‌هایی را به وجود آورده اذعان کرد: مدارسی که کلاس‌هایی با زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند می‌توانند ضمن بررسی شرایط محیطی و با شرایط فاصله‌گذاری به‌صورت حضوری کلاس‌های خود را برگزار کنند.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون در استان و کشور شدت گرفته اگر این فرایند ادامه‌دار باشد احتمال برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری از آذر یا دی‌ماه وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت مهیا شدن شرایط واکسیناسیون، با توجه اقدامات صورت گرفته احتمال واکسیناسیون دانش‌آموزان از مهرماه وجود دارد که البته در این میان دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به جهت حساس بودن و سرنوشت‌ساز بودن شرایط تحصیلی در اولویت قرار می‌گیرند.

جمالی پور با اشاره به اینکه مدارس واکسیناسیون شده بلافاصله بازگشایی شده و کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار شود بیان کرد: لازم است اقدامات اولیه جهت بازگشایی مدارس از حالا فراهم شده و کلاس‌های رفع اشکال نیز ضمن رعایت فاصله‌گذاری و با تعداد محدود برگزار شود.

وی بازگشایی مدارس و زنگ مدرسه، در روز سوم مهر را لازم دانست و گفت: مسئلهٔ کارگاه‌های مهارتی هنرستان‌ها نیز تا زمان واکسیناسیون کامل اجباری نبوده مگر اینکه این امر توسط وزارت بهداشت تأیید شود.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه لازم است در مناطق روستایی پایگاه مرکز داده برای دریافت اطلاعات مختلف از جمله مسائل تحصیلات داشته باشند بیان کرد: کشور ایران با تاریخ و تمدن درخشان نباید همچنان درگیر مسئلهٔ سوادآموزی باشد اگرچه آمار موجود نشان می‌دهد اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار