کد خبر: ۷۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
شیراز- رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: نزدیک به ٢٠ هزار نفر در شیراز آموزش‌های لازم برای آتش نشان افتخاری را دیده اند.

به گزارش آرانیوز:محمد هادی قانع بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به آموزش‌هایی که به افراد متقاضی ارائه شده است از افرادی که به صورت داوطلب و خودجوش اقدام به حضور در آتش نشانی کرده‌اند همچنان با این سازمان همکاری دارند.

وی افزود: با توجه به نیاز روز افزون شهر شیراز و همچنین افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این کلانشهر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنان نیاز به جذب نیروهای جدید دارد از این رو درخواست‌های لازم به مقامات ارسال شده تا امکان جذب نیرو در سال ۱۴۰۱ را فراهم کنیم.

قانع تاکید کرد: طی ۵ ماهه نخست امسال بالغ بر ۷۵۴۱ عملیات در سطح کلان شهر شیراز توسط آتش‌نشانان این کلان شهر انجام شده که از میان این عملیات ۲۴۸۳ عملیات در حوزه حریق ۲۹۵۵ مورد در حوزه امداد و عملیات مربوط به امداد حیات وحش نیز دو هزار و ١٠٣ مورد بوده است.

او یادآور شد: ۳۵ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۵۶۳ مورد تماس با مرکز فوریت‌های آتش نشانی گرفته شده است که از این میزان ۵۳ هزار و ۱۷۰ مورد مزاحمت ثبت شده است.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: جشنواره شهر ایمن ۳ با هدف اقدامات پیشگیرانه از تاریخ هفتم مهرماه همزمان با روز آتش نشان و آغاز خواهد شد و اختتامیه این جشنواره نیز در اسفند ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: محورهای مختلفی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است که از جمله این محورها می‌توان به توجه به ۲۲ محله پرخطر، آموزش دانش آموزان، بازدید از مراکز مذهبی و مساجد، تاکسی آتش نشان، آموزش به بسیج و توجه به فرهنگسراها اشاره کرد

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار