کد خبر: ۷۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
شیراز - استاندار فارس گفت: هفته دفاع مقدس چهره شهر باید با روزهای دیگر تفاوت کند و تمامی دستگاه های استان نیز باید در برگزاری باشکوه این مراسم تلاش کنند.

به گزارش آرانیوز:عنایت‌الله رحیمی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به فرا رسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس، با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های این ایام، لزوم توجه به تغییر چهره شهرها در این ایام را یادآور شد.

وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس فضای شهرها باید در مقایسه با سایر روزها تفاوت آشکاری داشته باشد دستگاه‌های اجرایی هم باید پیشگام ایجاد این تحول در چهره شهرها و مراکز زیستی باشند هرچند برگزاری بزرگداشت دفاع مقدس همواره چهره‌ای مردمی و ملی داشته و گروه‌ها و اقشار مختلف از جمله اصناف و بازاریان در برگزاری باشکوه این مراسم همکاری می‌کنند.

استاندار فارس همچنین از رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس خواست گزارش عملکرد چند سال گذشته به صورت مقایسه‌ای با سال‌های پیش را ارائه دهند تا مشخص شود که چه تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه توجه به تکمیل پروژه‌های یادمان شهدا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: فضاهای کالبدی، آثاری ماندگار هستند که محتوای معنوی دارند.

استاندار فارس اضافه کرد: پروژه‌های یادمان شهدا با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد باید با اختصاص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و سایر منابع تا پایان سال به نتیجه برسد و در سایر پروژه‌های در دست اجرا نیز موانع موجود برای تکمیل آنها شناسایی و راهکارهای رفع آنها بررسی شود.

به گفته او، شهرداری با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود جزو دستگاه‌هایی است که می‌تواند بیشترین کمک را به برگزاری هرچه بهتر مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس داشته باشد.

استاندار فارس همچنین خواهان حضور مسئولان کشوری از جمله رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در استان شد و بر لزوم استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مجموعه‌های فرهنگی که درخواست میزبانی از شهدای گمنام را دارند، تاکید کرد و این موضوع را پتانسیلی مناسب برای ایجاد یادمان شهدا دانست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار