کد خبر: ۷۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
مشهد ـ عضو کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف خودسرانه انواع داروهای کرونا در درمان بیماری عوارض خطرناک و جبران‌ناپذیری دارد.

به گزارش آرانیوز:مجید شادکام با بیان این‌که مصرف خودسرانه انواع داروهای کرونایی در درماناین بیماری عوارض خطرناک و جبران‌ناپذیری در فرد بیمار ایجاد می‌کند، اظهار کرد: توصیه اکید ما این است که میزان مصرف دارو و حتی نوع آن طبق نظر پزشک معالج باشد.

وی ادامه داد: در بیماری کرونا وقتی ویروس وارد بدن می‌شود، سیستم ایمنی فرد مبتلا ضعیف شده است اما با توجه به نوع سیستم ایمنی متفاوت در میان افراد مختلف و همچنین شدت بیماری، نوع داروی مصرفی‌شان نیز متفاوت است.

عضو کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تأکید بر عدم مصرف خودسرانه انواع داروها به‌ویژه داروهای مرتبط با بیماری کرونا، تصریح کرد: اگر چه داروهای مصرفی در درمان کرونا تقریباً مشابه است اما نوع داروی مصرفی و میزان مصرف روزانه، به سیر بیماری، میزان درگیری و شرایط بیمار بستگی دارد.

وی متذکر شد: البته توصیه ما به مردم در میزان مصرف همان چیزی بوده که توسط پزشکشان معین شده و خوددرمانی در این خصوص و کم و زیاد کردن خودسرانه میزان داروی مصرفی هرگز مورد تأیید نیست.

شادکام اضافه کرد: بر مراقبت‌هایی که منجر به کاهش شیوع بیماری و همچنین کنترل و درمان این بیماری می‌شود تأکید داریم، ضمن اینکه مصرف غذاها و مکمل‌های غذایی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود را توصیه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیماران کرونایی دارای بیماری زمینه‌ای نیازمند مراقبت بیشتر هستند، خاطرنشان کرد: از کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و به جهت ابتلایشان به کرونا از آنان به‌عنوان بیمار مشترک نام برده می‌شود، باید مراقبت بیشتری صورت پذیرد تا بتواند با روحیه بالا بر بیماری‌هایی که دارد غلبه کند.

عضو کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: این افراد برخی داروهای خاص را در طول دوره درمان مصرف می‌کنند که این موارد باید طبق نظر پزشک مربوطه باشد.

وی تأکید کرد: بسیاری از داروهایی که برای بیماری کرونایی تجویز می‌شود، داروهای رقیق‌کننده بوده که باید از دسترس اطفال و کودکان به‌دور باشد ضمن اینکه بعضی از این داروها باید در یخچال نگهداری شوند تا فاسد نشوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار