کد خبر: ۷۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
بندرعباس - مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: بزودی صحیفه سجادیه در دانشگاه ها و حوزه های علمیه تدریس می شود و صدا و سیما نیز برنامه های صحیفه را روی آنتن خواهد برد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام محمد صادق کفیل پنجشنبه شب در آیین اختتامیه یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع)، زمان امامت امام چهارم را سخت ترین و بدترین دوران تاریخ اسلام معرفی کرد و افزود: دورانی که جعل حدیث می شد و سیدالشهدا و یارانش را به شهادت رساندند و همه همت حکام ظام و جور حذف نام پیامبر (ص) بود و از همه بدتر فسادی بود که در مدینه رخ داد.

وی با اشاره به اینکه دوران امامت امام سجاد (ع) شش نفر از بدترین حکام حکومت می کردند، خاطرنشان کرد: عبدالله بن زبیر خوب ترین این حکام بود که به دنبال حذف نام رسول خدا (ص) بود.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ادامه داد: حجاج فرماندار عبدالملک، مقام خلیفه را از پیامبر (ص) بالاتر می دانست و همه دغدغه عبدالملک طی ۲۱ سال حکومت حذف نام اهل بیت (ع) بود.

وی از عاشورا، واقعه حره و آتش زدن خانه خدا به عنوان بدترین اتفاقات دوران امام سجاد (ع) نام برد و عنوان کرد: قیام های توابین و مختار نیز همراهی امام سجاد (ع) نبود.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه امام سجاد (ع) در بدترین و سخت ترین دوران و بی دینی جامعه، مدینه را تغییر داد، گفت: مدینه دوران امام سجاد (ع) از بدترین شهرهای دنیای امروز بدتر بود و امام سجاد (ع) آن را تغییر داد و ما باید از امام سجاد (ع) الگو بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) با برنامه وارد شد و جریان سازی کرد و موفق شد، اظهار کرد: امام سجاد (ع) عاشورا را حفظ کرد و اجازه تحریف عاشورا را نداد.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه این مرکز به همت استان هرمزگان راه اندازی شد بیان کرد: آینده این حرکت بسیار روشن است و بزودی اتفاقات خوبی در سطح کشور در رابطه با ترویج فرهنگ صحیفه خواهد افتاد.

وی افزود: صحیفه سجادیه بزودی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه تدریس می شود و صدا و سیما نیز برنامه های صحیفه را روی آنت خواهد برد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار