کد خبر: ۷۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
شیراز- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی منطقه بیماری کرونا گفت: تاکنون بیش از ٩٠ درصد معلمان مدارس استان فارس برای مقابله با کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش آرانیوز:عبدالرضا قاسم پور بعد از ظهر شنبه در نشست خبری مجازی در جمع خبرنگاران بیان کرد: مشکلی در استان در خصوص افزایش مراکز تزریق واکسن در استان فارس وجود ندارد و در شیراز ١۴ مرکز برای واکسیناسیون وجود دارد و ادارات نیز آماده هستند تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به افزایش مراکز واکسیناسیون اقدام کنیم.

وی ادامه داد: شلوغی‌های ایجاد شده نیز به علت کمبود واکسن در استان فارس بود و با ورود واکسن به کشور و استان صف‌های طولانی واکسیناسیون نیز از بین خواهد رفت.

قاسم پور در خصوص برگزاری مدارس به صورت حضور از مهر ماه نیز تصریح کرد: مدارس هنوز تصمیم گیری قطعی برای آنها صورت نگرفته است با این حال تا اواخر مهر ماه همچنان مدارس به صورت مجازی خواهد بود و در آبان ماه مدارس به صورت ترکیبی برگزار می‌شود البته این موضوع در جلسات بعدی ستاد ملی تصمیم گیری خواهد شد و هنوز برای آن تصمیم گیری قطعی صورت نگرفته است.

به گفته این مقام مسئول تاکنون بیش از ٩٠ درصد معلمان استان واکسینه شده‌اند.

وی در خصوص ورود سویه جدید ویروس کرونا به کشور نیز عنوان کرد: احتمال ورود کرونا لامبدا در کشور و استان وجود دارد از این رو دانشگاه‌ها باید آمادگی کامل را داشته باشند و تدارکات لازم برای مقابله با این سویه جدید در نظر گرفته شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خبر از ورود واکسن توسط بخش خصوصی در استان و کشور داد.

قاسم پور افزود: هنوز موردی از ویروس کرونا لامبدا در استان فارس دیده نشده است، اما این احتمال وجود دارد این ویروس وارد کشور شود و مجبور به تعطیلی سراسری شویم؛ این در حالی است که چند مورد قارچ سیاه در استان فارس دیده شده است.

وی ادامه داد: کمتر از ٣٠ درصد تست‌هایی که در استان فارس انجام می‌شود، مثبت شده و ٨٣ درصد از تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار