کد خبر: ۷۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
اهواز- شرکت لوله‌سازی خوزستان به دلیل مسائل مدیریتی ظرف چهار سال گذشته از مدار تولید خارج شد و کارگران آن نیز بیکار شده اند.

به گزارش آرانیوز:مهدی جم: کارگران لوله‌سازی خوزستان نسبت به پرداخت نشدن حقوقشان گلایه دارند. آنها می‌گویند: «خسته شده‌ایم اما باز جلوی در استانداری خوزستان می‌نشینیم بلکه امیدی به زندگی برگردد؛ ما خسته‌ایم از قول‌ها و وعده‌هایی که به آن عمل نشده است».

مدت‌ها پیش حدود ۳۰۰ نفر بودند اما کم کم بعضی‌ها ناامید شدند و دست از اعتراض کشیدند و به سراغ شغل‌های کاذب رفتند و حالا جمعیت آنها جلوی در استانداری بیش از ۱۰ نفر نیست.

خواسته‌شان تنها شغل است؛ کارگران شرکت لوله‌سازی خوزستان مدت‌هاست که تجمع می‌کنند و می‌گویند: «بعد از اینکه مدیرعامل شرکت تمام تجهیزات و دستگاه‌های شرکت را کیلویی فروخت، دیگر شرکت به یک متروکه تبدیل شد و همه از کار بیکار شدند».

درد دل کارگران بیکار شده

«عیسی سواری» از کارگران شرکت لوله‌سازی خوزستان کنار در استانداری نشسته و می‌گوید: «۳۳ ساله و متأهلم و سه بچه کوچک دارم؛ مدت‌هاست که بیکاریم، نه حقوق داریم و نه بیمه و نزدیک ۶ ماهه است که هر روز کنار در استانداری می‌نشینیم و به‌صورت مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کنیم اما کسی صدای ما را نمی شنود».

وی توضیح می‌دهد: «خیلی‌ها دیگر از اعتراض دست کشیدند و ناامید شدند و به سراغ شغل‌های کاذب رفتند و حتی یکی از آنها کارش ضایعاتی شده است».

بیکاری کارگران لوله‌سازی خوزستان/ مطالبات نادیده گرفته می‌شود

دیگری می‌گوید: «چندین سال می‌شود که شرکت حق‌وحقوق ما را پرداخت نکرده و ما از آن گذشت کردیم و حالا تنها خواسته ما فراهم کردن شغل است و جمعیت ما هم زیاد نیست و تنها ۱۰ نفر هستیم؛ مشکلاتم آن‌قدر زیاد است که پولی ندارم تا خانه‌ای را اجاره کنم، حتی از نداری و این همه بدهی ماشینم را هم فروختم و مجبور شدم همسرم و بچه‌ها را به منزل خانواده‌اش بفرستم».

دیگری که کمی دورتر نشسته بود، علاقه‌ای به صحبت نداشت اما سکوتش را می شکند و می‌گوید: «۴۳ ساله هستم و ۱۵ سال سابقه کار و سه بچه دارم که دو نفر آنها محصل هستند اما پولی ندارم که برایشان کتاب بخرم و حتی هزینه درمانشان را هم ندارم؛ خیلی خسته شدیم و نمی‌دانیم دردمان را به چه کسی بگوییم».

طبق گفته کارگران، شرکت لوله‌سازی خوزستان در سالیان پیش حرف اول اقتصاد را استان می‌زد و پس از اینکه به خصوصی واگذار و توسط یک سری از افراد سودجو مدیریت شد، کارخانه به نابودی رفت و حالا جایی برای امرارمعاش در آن نمانده و خرابه‌ای بیش نیست».

کارگران می‌گویند: «از دولت جدید انتظار داریم که بیایند و به زندگی خانواده‌هایی را که در رنج و عذاب هستند، رسیدگی کنند.»

این کارگران بیش از پنج ماه است که جلوی در استانداری، اداره کار، فرمانداری و امور اقتصاد مطالبات خود را بیان می‌کنند اما می‌گویند: «مسئولان با بی‌تفاوتی از مشکلات ما گذشت کرده‌اند».

بیکاری کارگران لوله‌سازی خوزستان/ مطالبات نادیده گرفته می‌شود

ابراهیم حسینی از مدیران سابق کارخانه هم می‌گوید: «کارخانه لوله‌سازی خوزستان با ۱۵۰ هکتار زمین و ظرفیت اشتغال دو هزار نفر، یکی از عظیم‌ترین کارخانه‌های ریخته‌گری و قطعه‌سازی خاورمیانه محسوب می‌شد».

وی می‌گوید: «این کارخانه که در طول جنگ تحمیلی نقش بی‌بدیلی را در صنایع دفاعی و پشتیبانی از جنگ تحمیلی به عهده داشت اکنون به‌عنوان یک قطعه ساز مادر و بااهمیت در تجهیز سایر صنایع و کارخانه‌های کشور و قطع وابستگی هم ایفای نقش می‌کرد».

به گزارش مهر، لوله‌سازی خوزستان به دلیل مسائل مدیریتی ظرف چهار سال گذشته از مدار تولید خارج شد و به دنبال آن اعتراضات کارگری و بیکاری را در منطقه ملاشیه و جنوب اهواز رقم زد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار