کد خبر: ۷۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
ایلام-معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در ایلام، گفت: اجرای این طرح ضامن حفاظت و صیانت از سرمایه های استان است.

به گزارش آرانیوز:الیاس فتاحی ظهر روز سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی کاهش آسیب پذیری تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقاء پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی، پدافند غیر عامل را یکی از ساده‌ترین راه‌ها و کم‌هزینه‌ترین شیوه‌ها و صلح آمیز ترین روش‌های دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان خود دانست و افزود: مهمترین عامل اقتدار و توفیق ملت‌ها در حفظ و گسترش امنیت ملی است هرگونه پیشرفت در زمینه پدافند غیرعامل به معنای استحکام و اقتدار حاکمیت و امنیت ملی است.

وی با تاکید بر اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های ذیربط، بیان کرد: این سند با هدف اجرای اصول و ضوابط پدافند غیرعامل و حفاظت و صیانت از سرمایه‌های مادی در استان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال تهیه شده است که شامل برنامه‌های سال ۱۴۰۰ نیز می‌شود.

در این جلسه از روسای کارگروه‌های پدافند غیر عامل سپاه امیرالمومنین به عنوان رئیس کارگروه مشارکت‌های مردمی استان به عنوان کارگروه برتر و فرماندهی انتظامی استان و رئیس کارگروه امنیتی انتظامی استان به عنوان کارگروه فعال و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و رئیس کارگروه امداد و نجات به عنوان کارگروه فعال تقدیر شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار