کد خبر: ۷۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان زنجان۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد دارد،گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش آرانیوز:جواد تاراسی شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت پروژه‌های حوزه کشاورزی در زنجان افتتاح می‌شود، گفت: طی این هفته ۲۴ پروژه کشاورزی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای این پروژه‌ها بیش از ۷۹۹ میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال هزینه شده است، اظهار کرد: برای بیش از ۵۰۰ نفر در استان در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: از مجموعه پروژه‌ها ۱۲ پروژه از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به حوزه آب و خاک است.

تاراسی از افتتاح چهار پروژه احداث گلخانه با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال طی هفته دولت در استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: همچنین سه پروژه پرورش ماهیان سردابی در حوزه شیلات با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۱۱ میلیارد ریال ۵۰۰ میلیون ریال و پنج پروژه در حوزه صنایع تبدیلی با اعتبار ۲۴۶ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی به طرح آبیاری تحت فشار در زنجان اشاره کرد و گفت: مجهز کردن اراضی کشاورزی مستعد به سیستم‌های آبیاری تحت فشار برنامه مهم جهاد کشاورزی استان در سال جاری است و استان ۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد دارد و تاکنون بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار بوده و اجرای آبیاری نوین تحت‌فشار از سال ۹۳ در استان اجراشده و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار