کد خبر: ۷۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
گرگان- استاندار گلستان گفت: میانگین دریافت واکسن در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش آرانیوز:هادی حق شناس ظهر شنبه در جلسه استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهارکرد: شیب شیوع کرونا در استان نزولی شده و در حال حاضر هزار و ۳۷۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰۶ نفر در icu و ۷۷ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

استاندار گلستان افزود: محدودیت تردد بین استانی لغو شده اما دیگر محدودیت های ترددی همچون ورود و خروج از شهرهای قرمز همچنان به قوت خود باقی است.

وی بیان کرد: با کارمندانی که شرایط دریافت واکسن کرونا را داشته اما اقدام به واکسینه شدن نمی کنند برخورد می شود.

حق شناس اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۵ میلیون دوز واکسن در کشور توزیع شده که ۱۷.۳ میلیون دوز اول و ۷.۳ میلیون دوز در نوبت تزریق شده است.

طبق گفته وی میانگین دریافت واکسن در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار گلستان بیان کرد: در سطح ملی ۲۱ درصد واجدین شرایط دوز اول را دریافت کردند که این رقم در استان ۳۴ درصد است و ۶.۵ درصد واجدان شرایط در سطح کشور دوز دوم را دریافت کرده اند که این عدد در گلستان ۹ درصد است.

وی متذکر شد: ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون در استان پذیرای واجدان شرایط هستند و خوشبختانه با همراهی های صورت گرفته ۶ شهر استان از وضعیت قرمز خارج شده و به وضعیت نارنجی رسیده اند.

حق شناس اضافه کرد: طرح شورای زیستی در محلات و روستاها با همکاری بسیج اجرایی خواهد شد و امیدواریم طی با اجرای این طرح و اجرای واکسیناسیون شاهد آمادگی بیشتر استان در مواجه با موج های احتمالی بعد باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار