کد خبر: ۷۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
لامرد- به مناسبت روز پزشک، رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد با کادر درمان بیمارستان حاج محمود حاج حیدر دیدار کرد.

به گزارش آرانیوز:مدیر بیمارستان و رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لامرد به مناسبت روز پزشک و تقدیر از پزشکان زحمتکش راهی بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد شدند تا از نزدیک هم تشکری از پزشکان و کادر درمان کرده و هم از وضعیت بیماران کرونایی بستری در بیمارستان اطلاعی کسب کرده باشند.

مسئولان بیمارستان و رئیس شبکه بهداشت در این رهگذر سری هم به بیماران کرونایی زدند تا از روند رسیدگی پزشکی به آنها نیز مطلع شوند.

در این گفتگوها بیماران کرونایی از مردم می‌خواستند که در خانه بمانند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ماسک بزنند و به جان خود و همنوعان خود رحمی کنند.

دکتر محمد احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد در حاشیه این دیدار و بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک روز پزشک اظهار کرد: بیمارستان لامرد، بیش از ظرفیت، بیمار پذیرش می‌کند و به مردم خدمات رسانی می‌شود و در مرکز غربالگری (درمانگاه سابق) نیز مریض پذیرش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های شهرستان لامرد تا این لحظه کمبود دارو و سرم نداشته ایم اما این کمبودها در کشور معمول هست.

وی همچنین در مورد اکسیژن مصرفی در بیمارستان که خیلی هم پرمصرف است، اظهار کرد: بیماران کرونایی نیازمند مصرف زیاد اکسیژن هستند، که خوشبختانه در این مورد نیز کمبودی نداریم.

دیدار رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد با کادر درمان

وی با اشاره به اینکه به دلیل مجاورت با بیماران کرونایی گاهاً پرستاران و کادر درمان درگیر این ویروس می‌شوند، گفت: کادر درمان خسته شده اند و بیش از حدمعمول در حال کارکردن هستند و تعدادی از پزشکان و پرستاران شهرستان لامرد درگیر این ویروس منحوس شده اند از این رو مردم باید رعایت کنند.

وی افزود: از مردم استدعا داریم که از تجمع خانوادگی و عمومی پرهیز کنند، و زدن ماسک را جدی بگیرند.

احمدی با اشاره به اینکه امروز تا این لحظه فوتی نداشته ایم، تصریح کرد: روزانه بین یک الی دونفر در شهرستان فوتی داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر افزایش واکسیناسیون کرونا در شهرستان لامرد اظهار کرد: تزریق واکسن از ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ دوز واکسن در هفته به ۳۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دوز در هفته افزایش یافته است و کارگران صنایع نیز واکسینه خواهند شد.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لامرد افزود: بنا داریم در واکسینه کردن شهروندان، سن افراد واکسینه شده را پایین آوریم تا شامل افراد بیشتری از محیط و جامعه پیرامونی شود، که با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته آیت الله علوی با وزیر بهداشت در حال افزایش دوباره این واکسن نیز هستیم‌.

در ادامه داود ایرانی مدیر داخلی بیمارستان لامرد اظهار کرد: این همدلی بین مردم و مجموعه بیمارستان ستودنی است، و بنده در طی ۲۵ سال خدمت خود این شور و شعف و ایثار و از خودگذشتگی را ندیده بودم.

او گفت: روزانه تماس‌های تلفنی از سوی مردم به ما انجام می‌گیرد که درخواست کمک به کادر درمان را دارند و این حس نوع دوستی را تاکنون به این زیبایی ندیده بودیم.

او گفت: حرکت ارزشمند مردم و نیروهای جهادی که به صورت خودجوش به میدان آمده اند ستودنی است.

وی گفت: روزانه ۴۵ نفر بستری می‌شوند و حدود ۱۰۰ نفر سرم تزریق می‌شوند و به منزل باز می‌گردند و ادامه درمان در منزل انجام می‌شود.

ایرانی با تقدیر و تشکر فراوان از پرسنل خدوم و زحمتکش بیمارستان لامرد و خیرانی که به صورت گمنام همراه و همگام ما بوده و هستند، افزود: ذخیره دارویی ما به اندازه کافی است و اگر بیمارستان‌های همجوار هم نیاز داشته باشند به راحتی می‌توانیم نیاز دارویی آنان را پوشش دهیم، و مریض‌های کرونایی بستری در منازل نیز در صورت داشتن نسخه پزشک، داروی آنها را نیز تأمین خواهیم کرد.

ایرانی مدیر بیمارستان لامرد در پایان یاد و خاطره شهید علی کشتکار اولین پزشک شهید سلامت استان فارس و شهرستان لامرد را که بیش از دو دهه فعالیت برای سلامتی خطه جنوب را داشت گرامی داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار