کد خبر: ۷۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
رشت- فرمانده سپاه مرکزی رشت گفت: یادواره سردار شهید «محمود قلی پور» و ۱۹۸ شهید عملیات «کربلای ۲» در رشت برگزار می شود.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ سید اکبر قاسمی عصر دوشنبه در مراسم هماهنگی ستاد بزرگداشت شهید محمود قلی پور با اشاره به اینکه گیلانی‌ها در برهه‌های حساس جامعه وفاداری و عشق خود به ولایت را نشان داده‌اند، اظهار کرد: و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در برخورد با منافقین و در نبرد با داعش نقش بسیار مؤثری داشته‌اند.

وی شهید محمود قلی‌پور را یکی از فرماندهان دلیر و شجاع در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: گیلان در دوران دفاع مقدس فرماندهان شجاع بسیار زیادی داشته و یکی از آن فرماندهان دلیر شهید محمود قلی‌پور بوده است که در عملیات‌های مختلف فداکاری بسیار زیادی انجام داده و در عملیات کربلای ۲ شهید راه خدا شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به ویژگی شخصیتی شهید قلی‌پور، افزود: عاشق امام حسین و اهل بیت (ع) بودن، ایمان بسیار زیاد به خدا و مطیع ولی‌فقیه و با بصیرت بودن از جمله مهمترین ویژگی شخصیتی این شهید بوده است.

قاسمی با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت شهدای گیلانی در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، گفت: شهید قلی‌پور مسئول عملیات سپاه قدس گیلان بوده و چه در برخورد با منافقین و چه در دوران دفاع مقدس با فرماندهی خود افتخارات بسیار زیادی را کسب کرده و به موفقیت رسیده بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه رواج پیدا کند، اضافه کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های جدید انتقال دهیم زیرا استکبار سعی در کم جلوه دادن نقش شهدا در جامعه را دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: ۱۰ شهریور یادواره شهید محمود قلی‌پور بوده و امسال در تاریخ مقرر این یادواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سرهنگ قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به انجام تبلیغات مناسب در خصوص یادواره شهید محمود قلی‌پور افزود: باید فضای تبلیغاتی در سطح شهرستان رشت مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها بهره‌مند شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار