کد خبر: ۷۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
کرمانشاه- در روزهای اخیر شمار مبتلایان، افراد بستری و فوتی‌های کرونایی استان کرمانشاه با شیب تندی در حال افزایش بوده است که این وضعیت اهمیت تسریع در روند واکسیناسیون را نشان می‌دهد.

به گزارش آرانیوز:با توجه به شناسایی ۵۲۹ بیمار کرونایی جدید و فوت ۶ نفر بر اثر ابتلاء قطعی به ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته، مجموع فوتی‌های استان کرمانشاه از ابتدای آغاز همه‌گیری این بیماری تاکنون به ۲ هزار و ۵۶ نفر رسید.

هم اکنون یک هزار و ۹۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان کرمانشاه شامل مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی بستری هستند.

با توجه به آمار مذکور و جهش فوق‌العاده تعداد موارد جدید ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونایی استان کرمانشاه لازم است روند تزریق واکسن کرونا در این استان تسریع پیدا کند.

هر دقیقه ۲۴ واکسن کرونا در کرمانشاه تزریق شده است

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد واکسن‌های تزریق شده در استان کرمانشاه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ هزار و ۷۹۵ دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۱ هزار و ۴۷ دُز مربوط به مرحله نخست و ۱۳ هزار و ۸۴۸ دُز واکسن کرونا مربوط به مرحله دوم بوده است.

افزایش بیماران کرونایی در کرمانشاه/نفس کرمانشاه به شماره افتاد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از مجموع واکسن‌های تزریق شده ۱۸ هزار و یک صد و ۱۳ دُز واکسن کرونا در شهرستان کرمانشاه تزریق شده است.

شکیبا بیان کرد: سنقر و کلیایی با ۲ هزار و ۷۰۶ دُز واکسن بیشترین تعداد تزریق واکسن کرونا را پس از شهرستان کرمانشاه در این استان داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته در این استان در هر دقیقه ۲۴ واکسن کرونا تزریق شده است، افزود: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت که واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را انجام می‌دهند، در روزهای تعطیل فعال هستند.

وی تصریح کرد: تمامی پایگاه‌های تجمیعی تزریق واکسن کرونا و مراکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی کرونا یعنی مراکز ۱۶ ساعته در روزهای تعطیل فعال هستند.

شکیبا با اشاره به تزریق دُز نخست واکسن کرونا برای بیش از ۲۸ درصد جمعیت هدف استان کرمانشاه، گفت: این استان حدود هفت سال از برنامه زمان‌بندی واکسیناسیون رده‌های سنی در کشور جلوتر است.

وی با اشاره به وجود ۳۴ مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در استان کرمانشاه، افزود: ۱۰ مرکز برای سهولت در واکسیناسیون گروه‌های شغلی مختلف و جلوگیری از ازدحام جمعیت راه‌اندازی شده است.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۳۵ درصد در کرمانشاه رسیده است

مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آمار بستری بیماران کرونایی در حال حاضر رو به افزایش است و رعایت دستورهای بهداشتی به زیر ۳۵ درصد در کرمانشاه رسیده است که می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

بهمن خدادادیان با تاکید به دوری از شرکت در تجمعات، افزود: بیماران خاص، سالمندان و مادران باردار به ویژه باید از حضور در اجتماعات بپرهیزند.

مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه تصریح کرد: پیک پنجم ممکن است چندین ماه طول بکشد و اگر مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را پشت گوش بیاندازند اوضاع سخت‌تر می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها