کد خبر: ۷۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از فوت ۲۸ گلستانی در شبانه روز گذشته به علت بیماری کرونا خبرداد و گفت: همه شهرستان های گلستان به جز گمیشان، در شرایط فوق قرمز و سیاه هستند.

به گزارش آرانیوز:عبدالرضا فاضل بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: همه شهرستان های گلستان به جز گمیشان، در شرایط فوق قرمز و سیاه کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در هفته گذشته شاخص بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۱۳ بود ولی هم اکنون این عدد به ۱۰.۵ رسیده است.

وی گفت: ما به قله پیک پنجم رسیدیم و شاخص بستری هم کمی کاهش یافته اما تا زمانی که به عدد دو یا سه نرسیم، وضعیت قرمز است.

فاضل ادامه داد: هم اکنون هزار و ۹۷۳ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری بوده که از این تعداد ۲۲۳ در آی سی یو تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: روز گذشته ۹۹۶ بیمار به صورت سرپایی داروی رمدسیویر دریافت کرده و هزار و ۶۷۰ نفر هم در این مراکز ویزیت کرونا شدند.

وی از فوت ۲۸ گلستانی در شبانه روز گذشته به علت بیماری کرونا خبرداد و گفت: کادر درمان هم خسته شدند که اثرات روانی آن آشکار می شود.

فاضل عنوان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته میزان بستری و ترخیص به جز در بیمارستان های غرب استان برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: بیمارستان های بندرگز، بندرترکمن و کردکوی حالت بحرانی داشته و با تعبیه تخت های سپاه در مراکز درمان سرپایی، امکان بستری بیماران را فراهم کردیم.

فاضل خاطرنشان کرد: شهرستان های گرگان، بندرگز و کردکوی، بیشترین پوشش واکسیناسیون و شهرستان های گمیشان، آق قلا و مراوه تپه کم‌ترین پوشش واکسیناسیون را دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار