کد خبر: ۷۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
سمنان- استاندار سمنان گفت: طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت پنج شهرستان استان در وضعیت بحرانی و قرمز (تیره) قرار گرفته‌اند.

به گزارش آرانیوز:علی رضا آشناگر  با اشاره به تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های استان سمنان، بیان کرد: برای نخستین بار چهار شهرستان استان سمنان شامل سمنان، دامغان، شاهرود و سرخه در وضعیت قرمز تیره یا همان هشدار وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند که نشان از جدی بودن وضعیت شیوع ویروس کرونا دارد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد مبتلایان باعث تغییر رنگ بندی موجود در سطح استان سمنان شده است، افزود: هم اکنون به دلیل افزایش مراجعان به مراکز درمانی و تست‌های کرونایی گرمسار در وضعیت قرمز قرار دارد.

شرایط بحرانی در استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه شهرستان‌های مهدی شهر، میامی و آرادان نارنجی کرونایی قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: این به معنای خوب بودن شرایط در این شهرستان‌ها نیست بلکه شیوع ویروس منحوس کرونا در این شهرستان هم در وضعیت بحرانی قرار دارد.

آشناگر خواستار رعایت بیشتر مسائل بهداشتی شد و گفت: موج پنجم با همه دشواری‌هایی که دارد، شدت بیشتری گرفته و کنترل آن جز در سایه همراهی مردم و مسئولان با هم دیگر برای کنترل شیوع بیماری از طریق رعایت مسائل بهداشتی، دوری از تجمعات، پرهیز از مهمانی‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و… میسر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش یابد، گفت: توصیه‌ها به هیئت‌های عزاداری نیز فاصله گذاری، حضور در مکان باز، استفاده مداوم از ماسک، توزیع مایک بین مردم و ارائه غذا در ظروف در بسته به عنوان اطعام پس از برگزاری مراسم عزاداری است که برای رعایت این مسئله بازرسانی نیز در سطح استان حضور دارند و به هیئت‌ها سرکشی می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار