کد خبر: ۷۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
بیرجند- استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظارت بر بازار در راستای رعایت پروتکل‌ها جدی‌تر شود، گفت: طبق دستورالعمل جدید برگزاری مراسم در فضای بسته ممنوع است.

به گزارش آرانیوز:حمید ملانوری پیش از ظهر شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از جمله پیشنهادات در جلسه گذشته ستاد کرونای استانی حضور برخی از افراد فعال در طرح شهید سلیمانی در هیئت‌های مذهبی برای نظارت بر بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مصوب کردیم که این مورد باید ادامه داشته باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با توجه به اعلام نظری که وزیر کشور داشتند، برگزاری مراسم عزاداری در محیط‌های بسته و دسته‌روی هیئت‌ها نیز ممنوع است.

ملانوری با بیان اینکه جلسات اداری باید با حضور حدأکثر ۱۰ نفر برگزار و دیگران به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشته باشند، ادامه‌داد: البته جلسات محرمانه چون شورای تأمین خراسان‌جنوبی وضعیت متفاوتی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر بازار باید به صورت جدی صورت گیرد، و اصناف نباید پروتکل شکنی داشته باشند، گفت: اگر واحدهای صنفی به هر بهانه‌ای پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند، حتماً با آنها برخورد شود چرا که سلامت مردم بسیار اهمیت دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برخی از افراد در گروه سنی قرار دارند که می‌توانند واکسن بزنند ولی از این امر خودداری می‌کنند که افراد و گروه‌های فعال در طرح شهید سلیمانی باید برای اقناع این افراد جهت واکسیناسیون ورود پیدا کنند.

ملانوری اظهار کرد: هر چند همگی ما دلتنگ عزاداری برای سالار شهیدان هستیم اما اگر هر کدام از ما اقدامی برای حفظ سلامت مردم در این شرایط کرونایی انجام بدهیم کمتر از پاداش و اجر حضور در هیئت نخواهد بود.

وی بیان‌کرد: خراسان‌جنوبی در شرایط فعلی و براساس آمار در بحث کنترل کرونا رتبه مطلوبی دارد ولی باید با تلاش بیشتر به حد عالی برسیم.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه هر شب به طور متوسط ۶۰ بازرسی از هیئت‌ها در خراسان‌جنوبی داریم، گفت: در مجموع ۱۱ تذکر شفاهی و یک تذکر کتبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما بر برگزاری مراسم عزاداری در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: ما از همان ابتدا نیز حرکت دسته‌ها از یک روستا به روستای دیگر را ممنوع کرده بودیم و پارسال نیز که دسته روی هیئت‌ها ممنوع بود افراد بیان می‌داشتند از برگزاری جلسات بهره بیشتری گرفتند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار