کد خبر: ۷۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
قزوین – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری دسته‌های عزاداری بدون تجمع در بقاع متبرکه و به شکل محله‌ای خبر داد.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی در نشست با جمعی از اصحاب رسانه که ظهر شنبه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: محبت، پیشوایی، زعامت سیاسی و شأن تکوینی چهار شأن ولایت و امامت در آموزه‌های دینی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه محبت به اهل بیت در درون انسان تحول ایجاد می‌کند، افزود: انسان‌هایی که نسبت به اهل بیت محبت دارند انسان‌هایی پیشتاز و موفق هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه تعیین و تبیین واجبات الهی و محرمات از شئون پیشوایی است عنوان کرد: بی تفاوت نبودن نسبت به مردم و تلاش برای رسیدگی به زندگی مردم در تمام شئون و موضوعات زعامت سیاسی امام است.

وی ادامه داد: امام به واسطه نیرویی که خداوند به او داده می‌تواند در جریان طبیعی زندگی اثر گذار باشد و این همان شأن تکوینی امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام زهرایی عنوان کرد: هرکسی در جامعه اسلامی این چهار شأن را پذیرفته دچار تحول شده و زندگی رو به جلویی را در تمام ابعاد تجربه کرده است بدین صورت که انسان دارای محبت به اهل بیت که واجبات و محرمات اسلام را پذیرفته و با مسئولیت پذیر بودن در برابر جامعه قدرت امام و ولایت را در تمام مسائل پذیرفته انسانی است که متحول شده و می‌تواند در جامعه نیز تحول ایجاد کند.

وی از تشکیل ۲ کارگروه مجزا برای محرم امسال خبر داد و عنوان کرد: کارگروه مراسم و عزاداری محرم که وظیفه پشتیبانی و نظارت بر مراسم محرم را بر عهده دارند و ستاد مردمی محرم نیز با وظیفه نگاه نرم افزاری به هیئت در سازمان تبلیغات تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در سال گذشته از مجموع ۲۰۱۲ هیئت ثبت شده در استان قزوین ۷۷۰ هیئت مراسم عزاداری خود را در ماه محرم برگزار کردند و هیئت‌های روستایی و خانگی نیز بنا به دلایل مختلف از جمله کرونا موفق به برگزاری مراسم عزاداری نشدند.

وی با بیان اینکه شعار مراسم امسال نیز همچون سال گذشته «عرض ارادت و حفظ سلامت» است عنوان کرد: در سال گذشته تمام تلاش‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و در این مسیر نیز ۹۰۰ بازدید از هیئت‌ها صورت گرفت.

حجت‌الاسلام زهرایی بیان کرد: همان‌قدر که معتقدیم نیازهای معیشتی و مادی مردم تعطیل بردار نیست، معتقدیم نیازهای معنوی مردم نیز تعطیل پذیر نیست و نباید تعطیل شود.

وی گفت: برگزاری مراسم در فضای باز، برگزاری مراسم در فضای بسته با سقف بیش از ۶ متر ارتفاع و یک چهارم ظرفیت، برگزاری مراسم در بازه زمانی نهایت ۲ ساعت. برگزاری دسته عزاداری با رعایت فاصله گذاری و بدون تجمع در بقاع متبرکه از جمله موارد پروتکل محرم امسال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: نماز روز تاسوعا و عاشورا نیز با رعایت دستورالعمل‌ها مانند سال گذشته در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که صورت گرفته، طراحی‌های بیلبوردها و فیکسچرها یا سازمان و چاپ آن با شهرداری قزوین است. این در حالی است که شهرداری قزوین ۷ هزار منزل مسکونی را به پایه پرچم مجهز کرده و سه پرچم روشن، مشکی و پرچم ایران را به خانواده‌ها هدیه کرده تا در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام زهرایی در پایان با اشاره به تشکیل ستاد مردمی محرم یادآور شد: این ستاد مردمی از چندین کارگروه شامل هنر و رسانه، پویش‌ها و مراسم، پشتیبانی و حقوقی، خبر و فضای مجازی تشکیل شده است.

نظرشما
پربازدیدها