کد خبر: ۷۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
قزوین - همزمان با روزهای آغاز فعالیت دولت جدید، مردم استان های مختلف انتظار دارند خواسته های آنها خیلی جدی بررسی شود. حذف مافیای قدرت، آب و کمبود اعتبارات برخی از دغدغه‌های مردم قزوین است.

به گزارش آرانیوز:فاطمه نخستین: دولت سیزدهم در حالی سکان مدیریت اجرایی کشور را بر عهده گرفته است که همگان بر سنگلاخی بودن مسیر پیش روی آن اتفاق نظر دارند.

شرایط خاص کشور و وضعیت منفعل مدیریتی و گره خوردن آن با تحریم‌های خصمانه در سایه نادیده گرفته شدن ظرفیت‌های عظیم داخلی مشکلات کشور را دو چندان کرده و باعث شده دولت راهی سخت در برابر خود ببیند.

وضعیت متلاطم صنعت و کشاورزی و افزایش ناکارآمدی مدیریتی شرایطی سخت برای مردم را رقم زده و باعث شده مردم با نگاهی محتاطانه مسیر دولت سیزدهم را نظاره‌گر باشند.

حرکت به سمت جلو نیازمند بازساخت مدیریتی کشور و نگاه زیرساختی به قوانین و جلب اعتماد مردم است. کاری که به راحتی ممکن نخواهد بود و نیازمند همدلی همگانی برای تحقق آن هستیم.

از سویی بهره مندی از ظرفیت‌های استان قزوین و توجه به استعدادهای این استان می‌تواند دولت را در تحقق برنامه‌ها کمک کند.

مافیای قدرت درد همیشگی استان قزوین است

معصومه مرادیان یک فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اولویت‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: اصل اول در انتخاب دولت باید شایسته‌سالاری به‌دوراز نگاه حزبی باشد و نیاز است دولت از نیروهای متخصص و پاکدست استفاده کند تا شاهد شکل گیری اولین دولت مستقل در تاریخ جمهوری اسلامی باشیم.

این فعال سیاسی از مافیای قدرت به‌عنوان درد همیشگی و اساسی استان قزوین نام برده و اذعان کرد: یکی از مطالبات مردم قزوین تمرکززدایی است، اگر استاندار پاکدست و معتقد به شفافیت انتخاب شود، دولت می‌تواند با تمرکززدایی، قدرتی به این استاندار بدهد که با توجه به ظرفیت و نیاز استان تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه افزایش بودجه استان قزوین مهم‌ترین مطالبه مردم است ابراز کرد: همچنین مبارزه با فساد و رانت، رسیدگی به سایت محمدآباد، پرهیز از انتخاب مدیرانی که کار نمایشی می‌کنند، زنجیر زدن بر اقتصاد افسار گسیخته، دست کشیدن از آموزش‌های بی‌فایده تئوری آموزش و پرورش و حل بحران آب و کشاورزی از مطالبات اساسی مردم در کشور و استان قزوین است.

دولت مسیر گذشته را تکرار نکند

خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دغدغه‌های اساسی استان قزوین بیان کرد: سه محور مهمی که دولت سیزدهم باید به آن بپردازد اشتغال، تولید و مسکن است و با توجه به اینکه قزوین از پنج استان مهم صنعتی کشور است شهروندان توقع ایجاد بیست هزار فرصت اشتغال دارند.

وی ادامه داد: مردم توقع دارند با استفاده از تسهیلات مناسب مسکن تهیه کنند.

مطالبات مردم قزوین از دولت سیزدهم/حذف مافیای قدرت تا افزایش بودجه

خانپور با اشاره به اینکه گذشته نباید تکرار شود تصریح کرد: دولت سیزدهم باید از نخبگان، نیروهای جوان، متعهد و تحصیل‌کرده در مدیریت کشور استفاده کند و اشخاصی را که دغدغه مردم را در اولویت قرار می‌دهند در رأس قرار دهد.

اگر استاندار پاکدست و معتقد به شفافیت انتخاب شود، دولت می‌تواند با تمرکززدایی قدرتی به این استاندار بدهد که با توجه به ظرفیت و نیاز استان تصمیم‌گیری کند

وی یادآور شد: در واقع مسئولین دولت آینده باید در امور مردم تسهیلگر باشند و ناگهان پنجاه درصد از واحدهای صنعتی را به علت کمبود برق تعطیل نکند بلکه به زیرساخت‌های تولید توجه کرده و نیروگاه‌های برق را به درستی مدیریت کند.

زیرساخت‌ها در قزوین در حد یک استان نیست

محسن حق‌شناس نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر دو مطالبه‌اساسی را مطرح کرده و توضیح داد: دولت سیزدهم اول باید دست افراد ناشایست را از ظرفیت‌های کشور و استان کوتاه کند و همچنین باید از خون شهیدانی که در راه انقلاب اسلامی ایثار کردند پاسداری کند به این معنی که در ارتباط با شرق و غرب مراقبت کرده و از هر نوع ارتباطی که به تضعیف نظام منجر شود پرهیز کند.

حق‌شناس در خصوص مطالبه دوم تأکید کرد: استان قزوین به لحاظ جغرافیا در حد یک استان ولی از لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها و بودجه در حد یک استان در نظر گرفته نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که قزوین یک استان مستقل شده است، مسئولینی که برای استان انتخاب شدند به حق استان توجه نکردند بنابراین دولت آینده باید به آنچه ظرفیت استان قزوین از لحاظ اختصاص بودجه و نیروی انسانی است توجه اساسی کند.

هادی درزی یک فعال رسانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر به سرآمد بودن استان قزوین در صنعت، گردشگری و کشاورزی اشاره کرده و گفت: دولت آینده باید ظرفیت‌های استان در صنعت را با کار جهادی فعال کند.

آب شرب دغدغه اصلی همه مردم استان است

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: آب شرب دغدغه اصلی همه مردم استان است، در سال ۹۵ پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان کلنگ زده شد و برنامه‌ریزی سه‌ساله برای پایان آن انجام شد اما متأسفانه هنوز آب به شهرستان آبیک نرسیده است، دولت منتخب باید برای مسئله آب استان که حیاتی است اعتبارات لازم را تأمین کند.

مطالبات مردم قزوین از دولت سیزدهم/حذف مافیای قدرت تا افزایش بودجه

وی در خصوص مسئله گردشگری استان گفت: قزوین ظرفیت‌های زیادی در این زمینه دارد، بیش از ۱۳۰۰ اثر تاریخی از استان قزوین ثبت شده است و همچنین ۵۵ سال پایتخت ایران بوده، اما تنها در حد یک شهر عبوری باقی‌مانده است درحالی‌که اگر دولت آینده ظرفیت گردشگری استان را فعال کند اقتصاد مردم استان شکوفا خواهد شد.

از زمانی که قزوین یک استان مستقل شده است، مسئولینی که برای استان انتخاب شدند به حق استان توجه نکردند فضای فرهنگی و علمی استان قزوین توسعه یابد

یک شهروند قزوینی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قزوین به علت صنعتی بودن میزبان مهاجران بسیار است تشریح کرد: در حال حاضر با بسته شدن برخی کارخانه‌ها کارگران مهاجر با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و سرپرستان خانوار زیر بار گرانی افسارگسیخته از پا درآمده‌اند.

جواد کاظمی یکی دیگر از شهروندان قزوینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان قزوین استانی تأثیرگذار و سیاسی است عنوان کرد: باید فضای فرهنگی و علمی استان را توسعه داد و کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها به جد مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

این شهروند که از دانشجویان است افزود: نقاطی مانند چوبیندر و کوی بهار در استان قزوین وجود دارند که احتیاج به رسیدگی اجتماعی و ساخت امکانات لازم و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی دارند که جزو نیازهای اولیه زندگی مردم هستند.

مسیر پیش رو مسیری سخت برای دولت محسوب می‌شود. استان قزوین نیز در پازل کشور نقشی مهم و حیاتی ایفا می‌کند و نیاز است دولت برای ترسیم آینده استان قزوین نظرات تخصصی کارشناسان را بررسی و با احصای نظام مسائل استان به رفع آن اقدام کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار