کد خبر: ۷۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه ۳۶ روستای استان زنجان با مشکل کمبود آب دائمی مواجه هستند،گفت: تا پایان تیرماه به ۱۹ روستای استان ۱۰۰ سرویس آب‌رسانی انجام شده است.

به گزارش آرانیوز:علیرضا جزءقاسمی  با بیان اینکه استان زنجان در خشکسالی شدید قرار دارد، گفت: ۳.۳ درصد مساحت استان در وضعیت نرمال آبی و ۹۶.۷ درصد استان دچار خشک‌سالی خفیف تا شدید است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۲۲ روستای استان زنجان با کم‌آبی فصلی و دائمی درگیر بودند، اظهار کرد: در سال جاری این تعداد به ۱۹۱ روستا افزایش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: تعداد روستاهایی که با کم‌آبی فصلی و دائمی مواجه هستند با مدیریت و برنامه‌ریزی انجام‌شده به ۱۷۰ روستا کاهش‌یافته است.

جزءقاسمی با بیان اینکه ۳۶ روستای استان با مشکل کمبود آب دائمی مواجه هستند، ابراز کرد: تا پایان تیرماه به ۱۹ روستای استان بیش از ۱۰۰ سرویس آب‌رسانی تانکر سیار و ثابت انجام‌شده است.

وی افزود: سیل دو روز گذشته به تأسیسات آبی ۱۹ روستای استان خسارت وارد کرد و در سه شهر زنجان، قیدار و آب‌بر منابع آبی به نقطه سربه‌سر رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تأکید کرد و ابراز داشت: در راستای جلوگیری از قطعی آب باید شهروندان مصرف آب را مدنظر قرار دهند و خوشبختانه تاکنون علیرغم گرم شدن هوا قطعی آب در استان نداشتیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار