کد خبر: ۷۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند و روند تزریق واکسن خوب است.

به گزارش آرانیوز:پرویز قزلباش ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای سنین مختلف واکسن تزریق شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر تا کنون دوز اول را تزریق کردند، اظهار کرد: واکسیناسیون گروه‌های جدید معلمان، خبرنگاران، بخشی از گروه‌های شغلی در معرض بیماری، اعضای علمی دانشگاه‌ها، افراد دیابتی بالای ۱۸ سال، نیروی انتظامی و قضات به خوبی جلو می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بر اساس لیست‌های ارائه شده از سوی متولی اصحاب رسانه، تزریق واکسن به خوبی جلو می‌رود.

قزلباش با بیان اینکه روند بیماران بخش‌های سرپایی و بستری با سرعت در حال افزایش است، تاکید کرد: میزان اشغال تخت به بالای ۴۰۰ تخت در استان رسیده است که این امر نگران کننده است و موج جدید بیماری کرونا قابل توجه و طغیانی است که امیدوارم با همکاری مردم این موج نیز به اتمام برسد.

وی ابراز داشت: واکسن به افراد واجد شرایط تزریق شده و تزریق واکسن به مادران باردار با مشورت پزشک امکانپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در مورد مادران شیرده مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: از نظر سنی افراد بالای ۵۰ سال واکسن خود را دریافت می‌کنند.

قزلباش با بیان اینکه در گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال حدود ۸۰ درصد واکسینه شدند، تصریح کرد: جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال نیز ۸۲ درصد واکسینه شده و جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال ۸۶ درصد واکسن خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه سنین ۶۵ تا ۶۹ سالگی نیز ۸۳ درصد واکسینه شدند، افزود: جمعیت ۶۰ تا ۶۵ ساله تا کنون ۷۴ درصد واکسن دریافت کرده و جمعیت ۵۵ تا ۵۹ سال نیز ۵۷ درصد واکسینه شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار