کد خبر: ۷۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
اردبیل- استاندار اردبیل گفت: موج خطرناک پنجم کرونا با افزایش بستری‌ها و کمبود تخت در بیمارستان‌ها شرایط بحرانی را در استان اردبیل رقم زده است.

به گزارش آرانیوز:اکبر بهنام‌جو ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: همچنان کرونا و انتشار این ویروس خطرناک آسیب‌های جدی به جامعه ما وارد می‌کند به طوری که در استان اردبیل در روزهای اخیر به شدت تعداد بیماران بستری افزایش یافته و هم اکنون بیش از ۵۱۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی به کامل بودن ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها و نبود تخت در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ نفر در منزل با تزریق دارو دوران قرنطینه را سپری می‌کنند تا این موج خطرناک را با همراهی مردم سپری کنیم.

استاندار اردبیل از تشدید محدودیت‌ها در روزهای آینده برای کنترل بیماری کرونا دلتا در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به بیش از ۸۸ درصد برسانیم تا در کنار رعایت موازین بهداشتی، شرایط برای کنترل بیماری بهتر شود.

بهنام‌جو از تعطیلی هتل‌ها، آب‌درمانی‌ها، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، تالارها، قهوه‌خانه‌ها و سایر مراکز ارائه‌کننده خدمات خبر داد و افزود: با محدود کردن سفرها و همچنین دورهمی‌ها بهتر می‌توانیم موج پنجم کرونا را به نام دلتا کنترل کنیم.

وی به آغاز آئین‌های عزاداری ماه محرم نیز اشاره کرد و ادامه داد: سازمان تبلیغات باید هر چه سریع‌تر به هیئت امنای مساجد و دستجات عزاداری اعلام کند که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری عزاداری وجود ندارد و حتماً در فضای آزاد و به دور از تجمعات گسترده این آئین‌های عزاداری برگزار شود.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار این اقدامات باید سرعت واکسیناسیون را نیز بالا ببریم تا از ظرفیت واکسیناسیون ۱۰ هزار دز در روز به ۱۴ هزار دز برسیم تا یک شرایط مناسبی را در واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۴۰ سال تا پایان شهریورماه در استان شاهد باشیم.

وی با تجلیل از دانشمندان استان اردبیل در تهیه و تولید واکسن کوو ایران برکت اضافه کرد: ما شرایط حساسی را در کنترل بیماری کرونا سپری می‌کنیم و به دور از نقل و انتقال دولت در پایتخت، باید خودمان در استان اردبیل تدبیری بیندیشیم تا از این موج خطرناک عبور کرده و شرایط سلامتی مردم را تأمین کنیم.

بهنام‌جو بیان کرد: در صورت عبور از این موج، با تزریق واکسن دیگر موج جدیدی را در انتشار ویروس کرونا شاهد نخواهیم بود که شایسته است در این زمینه نیز همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند تا به صورت گسترده و فراگیر مانع از انتشار ویروس دلتا کرونا شویم.

وی با تجلیل از زحمات ۱۳ ساله سردار بابازاده در سمت فرماندهی سپاه استان ادامه داد: این شخصیت وارسته در فعالیت‌های فرهنگی، بهداشتی، عمرانی و تأمین امنیت استان گام‌های جدی برداشته و خدماتش در این استان ماندگار خواهد بود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: برای سردار بابازاده در مسئولیت جدید آرزوی توفیق می‌کنیم و امیدواریم همچنان منشأ خیر و برکت بوده و برای استان اردبیل نیز فعالیت قرارگاه عاشورا سر منشأ تحولی اساسی باشد.

در جلسه شورای اداری استان در کنار تجلیل از زحمات سردار جلیل بابازاده، از دکتر عبدلی و عالی‌زاده سازنده واکسن کوو ایران برکت، محققان برجسته ایرانی و همچنین سید زهرا حسینی‌نیا دارنده مدال طلای المپیاد زیست‌شناسی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار