کد خبر: ۷۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
اصفهان-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: آموزش و تربیت راویان انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری در پاسخگویی به شبهات دشمنان دارد.

به گزارش آرانیوز:محمد علی احمدی  به مناسبت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این شورا به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از کهن‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است و رسالت آن تلاش برای نقش‌آفرینی و حضور مردم در صحنه‌های انقلاب و بزرگداشت ایام الله انقلاب و تثبیت حضور مردم است.

وی با اشاره به اینکه دو عرصه انتخابات و ایام الله جلوه حضور مردم است، افزود: دشمنان همه تلاش خود را می‌کنند تا این حضور کمرنگ شود اما در مقابل شورای هماهنگی در تلاش برای تثبیت این حضور است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات زبان مردم است و بستر ساز حضور مردم برای دیدگاه‌ها و دفاع از انقلاب است.

تریبون فراجناحی شورای هماهنگی تبلیغات

وی یکی دیگر از ویژگی‌های شورا را فراجناحی بیان کرد و گفت: شورا هیچگاه وام دار هیچ جریان سیاسی نبوده و تریبون این شورا تریبون نظام انقلاب اسلامی است.

احمدی با بیان اینکه کمترین تعداد نیروی موظف در سطح استان با گستره کشوری در بین همه نهادها را شورای هماهنگی دارد، گفت: مردمی بودن در بعد طرح‌ریزی، مشارکت، برگزاری مناسبت‌ها و فراگیری به جهت حضور است.

وی با اشاره به سخن مقام‌معظم رهبری گفت: کسی که کمک و همراهی به شورا کند، درواقع به جریانی که می‌خواهد به آرمان‌های انقلاب کمک کند، همراهی کرده است.

ایجاد بستر هم‌افزایی نیروهای انقلابی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه رسالت شورا بزرگداشت ایام الله و عمل به توصیه خداوند است، بیان کرد: این از طریق سیاست گذاری مربوط به ایام الله و هدایت بزرگداشت آن، هم افزایی و هماهنگی، تقویت فعالیت‌های مردمی و کمک به نهادهای در امر تبلیغ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه ظرفیت آن را دارد فعالان انقلابی را جذب و بستر حضور آنها را فراهم‌کند و این یکی دیگر از نقش‌های شوراست. مردمی بودن ساختار آن نیز از ویژگی‌های بارز است.

احمدی برای نمونه عنوان کرد: در سال ۹۹ ستادی که برای دهه فجر تشکیل شد در کوچک‌ترین روستاها و به دست خود مردم تشکیل و راهپیمایی حتی در روستاهایی که ۲۰۰ نفر جمعیت داشت، برگزار شد؛ ستادهای مردمی در سطح مدارس، ادارات، کارخانه‌ها و … تشکیل می‌شود و در دل مردم با مردم و برای مردم این ستادها فعالیت دارد.

تشکیل شورای هماهنگی در دو منطقه

وی افزود: در شهر اصفهان تشکیل دفاتر شورای هماهنگی در دو مناطق تشکیل شده و در شهرهای بزرگ‌نیز همین سیاست وجود دارد؛ همچنین اجرای سیاست‌ها تعطیل ناپذیری است اما امکان اینکه کارهای قبل از کرونا در حال حاضر انجام‌شود وجود ندارد و کارهای شورا به اقتضای روز برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه فعالیت در بستر فضای مجازی یکی از نیازهای روز است، گفت: تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی نیز از برنامه‌های دیگر شورای هماهنگی و تبلیغات است و در همه ۱۰۹ شهر رابط ایجاد شد و این موضوع در بخش‌ها و روستاهای بزرگ‌نیز اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه یکی از درخواست‌های ما از دولت این است که ۲۵ آبان به عنوان مناسبت‌ها در تقویم رسمی کشور ثبت شود، ادامه داد: در سال گذشته شبکه تبلیغی در شهرداری ایجاد شد که امسال تقویت می‌شود.

راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی و ارزیابی مناسبت‌ها

احمدی با بیان اینکه برای آینده راهبرد باید توجه به بیانیه گام دوم مقام‌معظم رهبری تنظیم شود، گفت: سامانه هماهنگی و هم افزایی اطلاع رسانی و ارزیابی مراسم‌ها و مناسبت‌ها امسال باید راه اندازی شود.

وی با اشاره به آموزش راویان انقلاب اسلامی گفت: در پاسخ گویی به شبهات که دشمنان عنوان می‌کنند و همچنین دستاوردها و افق روشن نیاز به این راویان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: در مدت فعالیت چالش‌های داشتیم و شاهد سیاست بازی و سنگ انداری برخی از مسئولان در بزرگداشت مناسبت‌ها بودیم و در دو سال گذشته از مجموعه استانداری اصفهان هیچی حمایت مادی از این شورا نشده است.

وی گفت: بعضی دستگاه‌های که خود باید در جهت بزرگداشت مناسبت‌ها تلاش کنند تنبل‌ترین دستگاه‌ها در این زمینه بوده و برخی از ادارات در مناسبت‌هایی مانند سالگرد امام (ره) حتی در حد یک بنر هم فعالیتی انجام ندادند.

احمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه آزادگان یکی از مظلوم‌ترین قشر ایثار گران هستند، گفت: بیان حوزه آزادگان بسیار زیاد است و بعد از بازگشت مورد بی توجهی و کم توجهی برخی از مسئولان قرار گرفتند که امروز باید از آن استفاده کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار