کد خبر: ۷۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
میناب - رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اذعان به اینکه سازمانهای جهانی به دنبال الگو گیری از طرح شهید سلیمانی هستند، گفت: طرح شهید سلیمانی در کنترل پاندمی کرونا در کشور موفق بود.

به گزارش آرانیوز:مسلم چشمی صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد کرونا که در فرمانداری ویژه شهرستان میناب برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در کنترل پاندمی کرونا در کشور، طرح شهید سلیمانی یکی از طرح های موفقی بود که سازمان‌های جهانی بدنبال الگو برداری از آن هستند و به نحوی برنامه ریزی می شود تا برای دیگر کشورهای جهان این طرح معرفی شود.

چشمی با بیان اینکه، طرح های ابتکاری می تواند بیشتر جلب توجه کند، افزود: باتوجه به اینکه این ویروس هوشمند رفتار می‌کند و تغییراتی از خود نشان می‌دهد، بنابراین طرح های ابتکاری بیشتر جلب توجه می‌کند و موفق تر می تواند عمل کند و تا کنون موفق ترین کارها در رابطه با کرونا بحث های ابتکاری بوده است.

وی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح های ابتکاری بوده که برنامه های آن خیلی خوب دیده شد. به طوری که استخوان بندی و اسکلت تسخیری خیلی خوبی برای آن بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه، اگر مسافرت ها و عید دیدنی ها کنترل شود، می توانستیم موفق تر عمل کنیم، بیان کرد: با همکاری تمام اقشار مردم و با اجرای طرح شهید سلیمانی با محوریت محلات این طرح می‌توان در شناسایی، پایش و قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا اقدامات مؤثری داشته باشیم.

چشمی، به عملکرد بسیج جامعه پزشکی از بدو شیوع کرونا تا کنون پرداخت و گفت: در ابتدا در زمینه ضد عفونی محیط ها، توزیع ماسک و موضوعاتی از این قبیل وارد کردیم و به تدریج وارد غربالگری شدیم، که توانستیم کمک شایانی به غربالگری آحاد مردم کنیم و ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم طرح هدف غربالگری قرار گرفتند و به تدریج وارد طرح هدفمند شهید سلیمانی شدیم.

وی به دیگر اقدامات طرح شهید سلیمانی پرداخت و گفت: در این طرح ۳ تیم طراحی کردیم، تیم هایی برای نظارت بر پرو تکل ها، تیمهایی برای مراقبت از کسانی که گرفتار و مبتلا به کرونا هستند و تیم هایی برای حمایت از کسانی که در حوزه کرونا دچار مشکلات مالی و معیشتی شده اند.

۶۰۰ مرکز واکسیناسیون کرونا در کشور با همکاری بسیج برپا شده است

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اجرای گام پنجم مقابله با کرونا، تصریح کرد: امروز در گام پنجم این طرح که بحث واکسیناسیون هست، به دولت و وزارت بهداشت کمک می کنیم تا واکسیناسیون به شکل خوب و مطلوبی انجام شود. و در استان هرمزگان هم الحمدلله گام پنجم به خوبی انجام می‌شود، از جمله همین شهر میناب که اکنون در یکی از مراکز تجمیع واکسیناسیون هستیم کارها به خوبی و با نظم مطلوبی در حال اجر است.

چشمی آمار بسیجیان در کل کشور که در بحث‌های نظارت، مراقبت و حمایت در موضوع کرونا فعالیت دارند را چهارصد و پنجاه هزار نفر عنوان کرد: در موضوع واکسیناسیون حدود نزدیک به ۶۰۰ مرکز در کل کشور با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان شکل گرفته و نیز نزدیک ۱۴۰ مرکز تجمیع در کشور صفر تا صد بسیج جامعه پزشکی اداره می‌کند و همچنین سر جمع حدود ۳۵۰۰ نفر هم نیروی تخصصی واکسیناتور در حال حاضر به جاهایی که واکسیناسیون انجام می‌دهند کمک کردیم.

چشمی از مردم سراسر کشور خواستار شد تا همگی پروتکل ها و فاصله اجتماعی نیز رعایت کنند و از تجمعات و دور همی ها خودداری کنند تا ان شاءالله بزودی از شر این بیماری رهایی پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در این سفر از بخش‌های کوئید ۱۹ بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام شهرستان میناب و همچنین یکی از مراکز تجمیع واکسیناسیون بازدید کرد

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار